Laia Pitarch presenta a Borriana el llibre «Les invisibles. Educació afectivosexual des de les ciències socials» La presentació forma part dels actes organitzats amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI i compta amb la col·laboració de la Fundació Isonomia

19/06/2020 | SCP

Laia Pitarch, feminista i professora especialitzada en coeducació, ha presentat a Borriana el seu llibre Les invisibles. Educació afectivosexual des de les ciències socials, editat per Publicacions de la Universitat Jaume I. La presentació va tenir lloc el dijous 18 de juny de 2020 al Jardí Arqueològic de la Mercè dins de les activitats emmarcades en el conveni que l’Ajuntament de Borriana té amb la Fundació Isonomia. A més, l’acte va formar part de la programació «Celebrando la diversidad» amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI.

L’educació afectivosexual és un procés d’adquisició d’informació i formació d’actituds, creences i valors sobre el gènere, la sexualitat, l’afectivitat i el cos. És una realitat poc tractada a les aules però imprescindible per al desenvolupament d’unes relacions humanes igualitàries.

A través d’històries de vida de dones lesbianes i bisexuals que visqueren el règim franquista, Les invisibles. Educació afectivosexual des de les ciències socials, llibre publicat dins la col·lecció «Educació», de la Universitat Jaume I, pretén qüestionar les conviccions socials, els rols de gènere i els mites sobre l’amor romàntic que limiten les nostres sexualitats. També s’incideix en l’autoerotisme i es parla sobre les primeres experiències sexuals des del punt de vista relacional. Els diferents temes s’aborden alhora que es fa un relat cronològic del franquisme, des de la més immediata postguerra fins als últims anys del règim.

Al capdavall, aquest material proporciona eines al professorat per a treballar l’educació afectivosexual des del contingut curricular de l’assignatura d’Història i promou la recuperació de la memòria històrica i del col·lectiu LGTBIQ+.