El webinar de la Càtedra BP de l'UJI sobre l'hidrogen acull prop de 300 assistents simultanis

05/06/2020 | SCP

El primer seminari en línia de la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de la Universitat Jaume I, sota el títol «L'hidrogen: la nova revolució ambiental», ha comptat amb la participació del director del Centre Nacional de l'Hidrogen (CNH2), Emilio Nieto, i ha aconseguit prop de 300 assistents simultanis a l'esdeveniment, dels més de 400 inscrits.

El webinar, celebrat amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, ha abordat alguns dels aspectes més rellevants de la tecnologia de l'hidrogen, des de la seua producció i distribució fins a les seues diferents aplicacions per al transport, la indústria, la generació d'energia i la integració amb energies renovables, i fins i tot a escala domèstica.

En l'escenari que plantegen el Pacte Verd Europeu i la nova Llei de Canvi Climàtic per als pròxims anys, aconseguir els objectius de reducció d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle no serà possible amb una única solució, sinó que serà necessari disposar d'un ventall de possibilitats entre les quals es troba l'hidrogen; juntament amb les bateries, el biogàs, els eco-combustibles i altres solucions que encara estan per arribar.

En el cas d'indústries amb alta demanda energètica, com ara la ceràmica, la presentació ha exposat el potencial i algunes de les limitacions tècniques i normatives actuals per a la injecció de diferents percentatges d'hidrogen en la xarxa de gas.

Respecte al tema del transport, Emilio Nieto ha lamentat el baix número d'«hidrogeneres» que hi ha a Espanya i s'ha mostrat a favor que les institucions puguen regular totes les tecnologies i solucions disponibles perquè siga el consumidor el que decidisca en funció de les seues necessitats.

Aquest webinar, previst inicialment com una jornada presencial i el canvi de modalitat de la qual ha sigut causat per la situació actual del COVID-19, suposa el primer esdeveniment en línia de la Càtedra BP de l'UJI.

Sobre la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial

La Càtedra sorgeix per l'interés de BP Oil España i la Universitat Jaume I a proporcionar mecanismes per a facilitar la investigació i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial, així com també acostar el món de l'ensenyament a la realitat de la indústria.

En el seu compromís amb el medi ambient, la Càtedra pretén contribuir al benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental. A més, convida al professorat, personal investigador i professionals d'empreses a col·laborar.