Alcón entén la decisió de la Generalitat d'ajornar el títol de Ciències de l'Educació Física i l'Esport, però reivindica que no es pospose més enllà de 2021 i que es resolga l’infrafinançament de l'UJI

04/06/2020 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, entén la decisió de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de no aprovar la implantació de cap títol nou de grau a les universitats valencianes per al pròxim curs 2020-2021 davant la situació provocada per la pandèmia de la COVID-19, i considera que obeeix a un criteri de prudència davant els escenaris futurs que ha de guiar l’actuació de l’Administració Pública.

Aquesta decisió comporta que la Universitat Jaume I no podrà implantar finalment el Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) el pròxim curs, com tenia inicialment previst, després de superar els procediments de l’ANECA. En aquest sentit, Alcón posa de manifest que la Universitat Jaume I fa més de 10 anys que no pot impartir cap títol nou a causa  de la situació d’infrafinançament que pateix, i demana al Consell que no s’oblide de la Jaume I. En aquest moment, «es pot comprendre que aquesta decisió respon al context de crisi econòmica provocada per la COVID-19, però la comunitat universitària espera que els estudis de CAFE es puguen posar en marxa a la Universitat Jaume I per al curs 2021-2022, quan s’haja superat definitivament la pandèmia», ha apuntat.

Per això, la rectora de l’UJI reivindica que és urgent i inajornable la revisió del sistema de finançament.  «Ja no es pot ajornar resoldre el problema de l’infrafinançament de l’UJI, tenint en compte el servei públic que presta.  No és just que la ciutadania d’una província no tinga les mateixes oportunitats que altres», ha afirmat. Per això, Alcón demana a la comunitat universitària paciència aquest any per culpa de la pandèmia, però continuarà reivindicant, si no és possible un nou pla de finançament, la revisió de criteris de repartiment. «Ho faré perquè és una petició justa per a la Universitat i per a la societat de Castelló», ha assegurat.