L’UJI impulsa una campanya de captació de fons per a pal·liar els efectes econòmics i sanitaris del coronavirus

03/06/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha iniciat una campanya institucional de captació de fons amb l’objectiu de pal·liar els efectes, tant econòmics com sanitaris, que està provocant la pandèmia de la COVID-19 en la comunitat universitària i la societat. La iniciativa, que porta per títol #SomUJIcontraCOVID, insta a la col·laboració de tota la ciutadania per tal d’aconseguir recursos que donen suport a l’estudiantat més vulnerable i a la investigació contra el coronavirus.

La campanya, amb el lema «Som UJI contra la COVID-19. Tu també hi sumes. Fes-te’n donant», consta de tres projectes que se centren en l’àmbit de les beques i la investigació. Qualsevol persona o entitat pot col·laborar amb la campanya a través dels formularis de donació que es troben en la pàgina web www.somujicontracovid.uji.es.

D’una banda, s’ha obert un fons extraordinari de beques post-COVID-19 dirigit a l’estudiantat més vulnerable, amb problemes econòmics o situacions sobrevingudes per la crisi. Tot i que l'UJI destina recursos propis a beques, es necessita un suport addicional per tal que cap persona es quede sense poder estudiar o finalitzar els seus estudis a la Universitat pels efectes d’aquesta pandèmia, i que no es perda tota una generació de talent.

Pel que fa a l’àmbit científic, s’han creat dos fons concrets per a impulsar dos projectes d’investigació que desenvolupen noves eines preventives i terapèutiques davant la pandèmia. Concretament, s’ha obert un fons per a un estudi que té com a objectiu analitzar i reduir els riscos de contagi de la COVID-19 als quiròfans hospitalaris, coordinat pels investigadors de la Unitat Predepartamental de Medicina Antoni Llueca i Rosa de Llanos, i que compta amb la col·laboració de l’Hospital General Universitari de Castelló. Així mateix, s’ha obert un fons per al desenvolupament d’un fàrmac antiviral contra la COVID-19, un projecte coordinat pel responsable del grup de Química Orgànica i Mèdica, Florenci González.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, subratlla que aquesta campanya extraordinària de captació de fons respon a la voluntat de «sumar esforços en dos àmbits clau per a lluitar contra la pandèmia i la crisi social i econòmica generades, com són la ciència i la formació universitària». Així, Alcón fa una crida a la comunitat universitària i a la societat en general per a ser part d’aquesta iniciativa solidària que «contribuirà a ajudar l’estudiantat més vulnerable davant la crisi i a impulsar dos projectes més d'investigació per a millorar la resposta de salut pública davant la pandèmia». Aquest suport addicional «enfortirà la resposta universitària i social davant d’una situació excepcional com la que estem vivint», assenyala la rectora Eva Alcón.

Més informació: www.somujicontracovid.uji.es