L'UJI autoritza més de 30 plans de treball per al retorn gradual de l'activitat científica d'instituts i grups d'investigació

29/05/2020 | SCP

El campus de la Universitat Jaume I recupera, de manera progressiva, l'activitat presencial també en l'àmbit de la investigació. La Universitat, a través del Vicerectorat d'Investigació i Transferència, ja ha autoritzat els plans de treball per al retorn gradual a la presencialitat de tres instituts universitaris (el de Tecnologia Ceràmica; el de Plaguicides i Aigües i el de Materials Avançats) i de 28 grups d'investigació. Aquesta activitat se suma a la del Servei Central d'Instrumentació Científica i el d'Experimentació Animal, que des del passat 20 de maig operen adaptats a les directrius fixades per les autoritats sanitàries en la desescalada.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, i el vicerector d'Investigació i Transferència, Jesús Lancis, han visitat aquesta setmana l'edifici d'Investigació I per a conéixer com està sent la tornada al treball presencial seguint els plans d'actuació validats. En tots els casos, s'apliquen restriccions d'aforament en laboratoris per a garantir la distància física, l’adaptació de les tasques a desenvolupar i l’ús de material de protecció individual.

Alcón destaca l'esforç realitzat per a mantenir l'activitat investigadora de manera telemàtica des que es va decretar l'estat d'alarma i el compromís demostrat també ara en el retorn progressiu a la presencialitat. En aquest sentit, la rectora de la Universitat Jaume I també agraeix als equips humans d'instituts i grups d'investigació «la capacitat d'ajustar els protocols de treball per a garantir la seguretat i salut del personal investigador i del personal tècnic de suport».

A més, aquesta setmana també ha començat l'atenció presencial, encara que amb restricció horària i de personal, en les consergeries dels diferents edificis del campus. En aquesta fase 1 de la desescalada s'ha représ l'activitat del Registre amb cita prèvia per a tràmits que no es puguen resoldre de manera telemàtica; del Servei de Gestió de la Docència i Estudiantat, que roman obert en serveis mínims per a gestions administratives inajornables, per exemple, la recollida de títols; la recepció de paqueteria al campus i el telepréstec i préstec presencial amb cita prèvia a la Biblioteca.

A partir de dilluns 1 de juny, coincidint amb l'inici de la fase 2 cap a la denominada «nova normalitat», s'anirà incrementant la presència de personal d'administració i serveis, amb l'establiment de torns rotatoris i la combinació de la presencialitat amb el teletreball. També reobrirà el Restaurant Àgora amb les condicions de seguretat establides per a l'hostaleria.

El retorn gradual a l'activitat presencial al campus està planificat en un document aprovat pel Consell de Direcció de la Universitat Jaume I, després d'escoltar el Comité de Seguretat i Salut Laboral. El text, que té una vocació dinàmica, contempla tota una sèrie de mesures per a la coexistència entre el teletreball i la reincorporació progressiva a la presencialitat, i que aniran adaptant-se a les directrius que proporcionen les autoritats sanitàries en cada moment.