El Premi UJI Compromís Social-Banco Santander incorpora els Objectius de Desenvolupament Sostenible en la seua segona edició

29/05/2020 | SCP

La Universitat Jaume I convoca el II Premi UJI Compromís Social-Banco Santander que, en aquesta segona edició, reforça la seua vinculació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, explica que aquest premi «fomenta les investigacions relacionades amb accions de voluntariat, solidaritat, integració i justícia social; en definitiva, treballs relatius al compromís social i als Objectius de Desenvolupament Sostenible».

La incorporació dels treballs de recerca vinculats als ODS és la principal novetat d’aquesta segona edició amb l’objectiu de fer una crida a la comunitat universitària per a contribuir a la protecció del planeta i els seus habitants, a la pobresa zero i a afavorir que totes les persones visquen en un clima de pau i prosperitat per a 2030. Les bases que regulen aquest II Premi UJI Compromís Social-Banco Santander ja es poden consultar al Tauler d’Anuncis Oficials de l’UJI (TAO) i al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

El Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social, amb el suport de Banco Santander, convoca aquest premi a través de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i, en concret, des del Programa UJI-Voluntària i des del Programa Agenda 2030-UJI. La convocatòria contempla tres categories: treballs de final de màster, investigacions de personal docent i tesis doctorals inèdits que se centren en l’àmbit del compromís social i els ODS. «Les universitats juguen un paper fonamental per a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible però no menys important és el paper del sector privat, i d'ací el compromís del Santander amb ser un model de banc responsable com a via per a contribuir a aqueixos objectius i a un creixement sostenible i inclusiu», destaca Susana García Espinel, directora de Santander Universidades España.

L’estratègia institucional de la Universitat Jaume I de Castelló contempla la posada en marxa d’iniciatives que afavorisquen l’estudi de situacions de vulnerabilitat personal, psicològica, social i comunitària. De fet, en el seu Pla d’Acció de Govern 2019-2022, l’UJI inclou com un eix estratègic el compromís social i cultural.

Aquesta convocatòria està dissenyada per a facilitar la participació de totes les disciplines i titulacions que són objecte d’investigació i docència a la Universitat Jaume I. Així mateix, està dirigida a estudiantat universitari, personal docent o professionals que hagen presentat la investigació en un termini màxim de dos anys anteriors a aquesta convocatòria.

SOBRE BANCO SANTANDER
Banco Santander manté un ferm compromís amb el progrés i el creixement inclusiu i sostenible amb una aposta consolidada per l'educació superior que el distingeix de la resta d'entitats financeres del món. Amb més de 1.800 milions d'euros destinats a iniciatives acadèmiques des de 2002 a través de Santander Universidades i més de 430.000 beques i ajudes universitàries concedides des de 2005, va ser reconeguda com l'empresa que més inverteix en educació en el món (Informe Varkey / UNESCO / Fortune 500), amb 1.000 acords amb universitats i institucions de 22 països.