Investigadors de l'IIDL participen en el V Congrés Internacional d'Estudis del Desenvolupament

29/05/2020 | SCP

Investigadors de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) han participat del 27 al 29 de maig de 2020 en el V Congrés Internacional d'Estudis del Desenvolupament que, davant la situació generada per la COVID-19, s'ha celebrat en format virtual.

Sota el títol «Desafiaments al desenvolupament: processos de canvi cap a la justícia global», el congrés ha incidit en aquelles polítiques, processos i estratègies necessàries per a establir vies alternatives orientades cap a una transformació social i sistèmica per a una justícia global, que permeta superar la persistència de les desigualtats.

Des de l'IIDL ha participat estudiantat de doctorat i del Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament juntament amb investigadores i investigadors del grup Social Innova. Les seues aportacions s'han centrat en tres de les línies temàtiques del congrés: feminismes i desenvolupament, iniciatives de reducció de la vulnerabilitat i promoció dels drets socioeconòmics, i educació per a la ciutadania global.

En la línia sobre feminismes i desenvolupament s'ha presentat el treball «Brecha de género en la educación superior: reproduciendo estereotipos de género que apartan a las mujeres de los espacios de decisión a nivel global» de Grisela Soto, Sonia Agut i Raquel Agost. En la línia temàtica sobre iniciatives de reducció de la vulnerabilitat i promoció dels drets socioeconòmics, s'han exposat els treballs «Ciudades amigables: evaluación de la participación social y ciudadana de las personas mayores» de Miguel Martínez, Antonio Caballer i Raquel Flores, i  «La identidad LGTBIQ+ como un proceso holístico para el empoderamiento colectivo en las estrategias de cooperación» de Jon San Vicente, Rosana Peris i Sonia Agut. Finalment, en l'apartat d'educació per a la ciutadania global i altres enfocaments d'educació crítica, des de l'IIDL s'ha presentat el treball «Educación para la ciudadanía global: participación social y aprendizaje a lo largo de la vida en las personas mayores» de Miguel Martínez i Antonio Caballer.

El congrés ha sigut organitzat per la Xarxa Espanyola d'Estudis de Desenvolupament, de la qual l'IIDL és entitat sòcia, i HEGOA, Institut d'Estudis sobre Desenvolupament i  Cooperació Internacional (UPV/EHU).