L’UJI se suma a la celebració del Dia Internacional contra la LGTBfòbia

15/05/2020 | SCP

La Universitat Jaume I se suma un any més a la celebració del Dia Internacional contra la LGTBfòbia, per a recordar com cada 17 de maig la data en què l’OMS finalment va eliminar l’homosexualitat de la seua llista de malalties mentals, ara fa ja 30 anys.

Des del Programa d’Accions per a la Diversitat Afectivosexual del Vicerectorat de Promoció Lingüística i Igualtat, durant aquesta jornada s’han preparat diverses activitats en xarxes socials amb l’objectiu  de normalitzar la diversitat afectivosexual i sensibilitzar la comunitat universitària. «Considerem que hem de seguir reivindicant els drets del col·lectiu LGTB, és a dir, reclamar un reconeixement tan bàsic com la llibertat individual i col·lectiva per a poder expressar l’afectivitat i la sexualitat de manera diversa i inclusiva», destaca la vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat, Pilar Safont.

A més, Salusex dins del Programa d’Accions per a la Diversitat Afectivosexual, subvencionat per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, porta a terme tota una sèrie d’accions formatives, d’investigació i de difusió que pretenen avançar en allò que es considera un tema de justícia social. Per això, es destaca la importància de visibilitzar i respectar la diversitat afectivosexual en la comunitat universitària per a eradicar la LGTBfòbia en l’àmbit universitari.