La Universitat Jaume I redueix el preu de venda dels llibres electrònics

20/05/2020 | SCP

El passat 22 d’abril es va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat el decret-llei de Medidas urgentes complementarias para apoyar la economía y el empleo (RDL 15/2020, de 21 d’abril) (pàg. 6, 42 i 43) amb una mesura llargament reclamada tant pel sector editorial com per la ciutadania: l’aplicació del 4% de l’IVA a totes les publicacions, tant en format paper, en el qual ja s’aplicava, com en format digital, que estava cotitzant un 21%. Així, aquesta modificació equipara i iguala el tractament de llibres, periòdics i revistes «fins i tot si tenen la consideració de serveis prestats per via electrònica».

El preàmbul del decret-llei justifica la reforma sobre la base que «el confinament ha incrementat la demanda de productes culturals i d’informació de la ciutadania» i per tant cal «facilitar l’accés als llibres, periòdics i revistes digitals, alhora que s’elimina la discriminació existent en matèria de tipus impositius entre el llibre físic i l’electrònic».

Aquesta mesura, que afavorirà l’accés als productes digitals, també afavorirà la indústria del llibre en general i, tot i que els preus de venda ja són assequibles, la Universitat Jaume I ha aplicat immediatament la rebaixa impositiva al preu. No obstant això, continua reclamant que es declare el llibre com a bé de primera necessitat en línia amb el que està ocorrent en altres països.

La Universitat Jaume I des de fa uns anys edita en doble versió, impresa i també electrónica, en diversos formats, com ara .PDF enriquit i .EPUB. Es poden consultar els títols publicats en versió electrònica a la tenda.uji.es.