El programari CheckingPlan de Cuatroochenta s'implanta de la mà de Vodafone a l'hospital de IFEMA per a pacients amb coronavirus

07/04/2020 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Vodafone España ha posat a la disposició de l'hospital de campanya d'IFEMA a Madrid, de manera gratuïta i amb la col·laboració dels seus partners, un conjunt de solucions tecnològiques per a dotar-lo d'una infraestructura sòlida de comunicacions i serveis orientats a millorar la coordinació sanitària i el benestar dels pacients afectats per la COVID-19.

Entre els partners, Cuatroochenta (a través de la seua divisió a Burgos, Asintec) ha aportat el seu sistema IoT de sol·licitud d'infermeria per als pacients pertanyent a la seua plataforma intel·ligent de gestió de serveis CheckingPlan, adaptat i en funcionament en menys d'una setmana. L'empresa tecnològica castellonenca ofereix així la seua capacitat tècnica i d'enginyeria davant les necessitats que puga tenir l'hospital de campanya durant el temps que es prolongue la crisi del coronavirus, al costat de la resta de partners: Huawei, Cisco, AIS, Ifsoft i Cocomm.

L'objectiu d'aquesta iniciativa conjunta de Vodafone i els seus partners, que va començar a desplegar-se la setmana passada i ja està operativa, és reforçar les infraestructures de comunicacions mòbils i fixes d'IFEMA, que hauran de donar suport a l'ingent volum de trànsit que comença a generar-se en el macrohospital de campanya, garantint la seua màxima disponibilitat i seguretat, atès el caràcter crític de l'activitat que s'està desenvolupant.  Paral·lelament, també es facilita i millora en la mesura que siga possible l'estada de les persones a l'hospital d'IFEMA, ja siga personal sanitari o pacients, oferint-los solucions que ajuden a una millor coordinació i comunicació amb els seus familiars i afins.

Entre les tecnologies desplegades, el projecte d'internet de les coses (IoT) de la plataforma CheckingPlan de Cuatroochenta, pel qual cada pacient pot contactar amb el control d'infermeria a través d'un polsador, que activa un avís i es visualitza amb un senyal acústic en les tauletes instal·lades per Vodafone. Les sol·licituds queden registrades en un panell de gestió en el qual apareixen com a «llits pendents», «atenent-se» o «finalitzades», de manera que es pot fer un seguiment de l'evolució dels pacients amb l'objectiu de monitorar una major quantitat de llits amb un número limitat de personal.

En menys de cinc dies i en manera teletreball, l'equip tècnic de CheckingPlan, situat a Burgos, ha desenvolupat el projecte per a un volum inicial de 1.600 llits i 37 controls d'infermeria, amb possibilitat que s'amplien en els pròxims dies. De la configuració i implementació del sistema en IFEMA s'ha encarregat el personal militar de la UME amb eficàcia, seguint una guia específica amb videotutorials completada amb videotelefonades, sense requerir cap suport addicional.

Videotelefonada entre l'UME i Cuatroochenta

Entre les funcionalitats oferides per Vodafone i els seus partners també destaquen la capacitat de gestionar equips de treball amb ordres senzilles a través de missatges SMS amb tecnologia A2P, un sistema de videoconferència d'alta definició, ampliació a 5 Gigabits/s de l'accés a internet que incorpora noves tecnologies de seguretat per a evitar ciberatacs i una plataforma cloud amb les mateixes capacitats de gestió que tindria qualsevol altre hospital.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions