La Universitat Jaume I estableix mesures excepcionals per a garantir el seu funcionament normal amb el mínim de presencialitat

24/03/2020 | SCP

El Consell de Direcció de la Universitat Jaume I, reunit en sessió extraordinària, ha aprovat una sèrie de mesures excepcionals per a garantir el funcionament de la institució durant el temps que dure l’estat d’alarma que va decretar el Govern el passat dissabte 14 de març. Aquestes mesures, que s'han comunicat ja a tot el personal docent i investigador i d'administració i serveis, tenen com a principi bàsic preservar la salut de la comunitat universitària i col·laborar en la contenció col·lectiva del contagi.

En aquest sentit, totes les mesures tenen com a finalitat reduir l'activitat presencial a la mínima imprescindible, tal com han recomanat les autoritats sanitàries, i garantir el normal funcionament de la Universitat en tots els àmbits a partir del dilluns 23 de març, primer dia lectiu segons el calendari acadèmic en vigor.

Així, a partir del dilluns dia 23, i mentre dure l’estat d’alarma, el PDI impartirà la seua docència en línia, segons instruccions que s'han enviat a tot el professorat des dels vicerectorats d’Estudis i Docència i des del d’Estudiantat i Compromís Social. Igualment, l’activitat presencial del PAS es limitarà a la mínima imprescindible per a assegurar aquelles funcions que es consideren essencials i que es concretaran en una instrucció de la Gerència.

El Consell de Direcció de l'UJI ha acordat també instruccions més concretes en tots els àmbits —docència, investigació i gestió—, que anirà comunicant en el pròxims dies. Així mateix, el dilluns 23 de març celebrarem una sèrie de reunions per videoconferència amb tots els responsables d'unitats acadèmiques i administratives perquè l'activitat acadèmica es veja el menys afectada possible.

La rectora, Eva Alcón, ha demanat a tota la comunitat universitària «comprensió i paciència», al temps que ha agraït de manera molt especial tota la col·laboració i implicació del personal de l'UJI. «Estic convençuda que sumant esforços superarem al més prompte i millor possible els desafiaments sanitaris, socials i acadèmics que està provocant aquesta pandèmia», ha assenyalat.