L'ITC, Institut Tecnològic de l'UJI, se suma a una plataforma científica espanyola que desenvolupa peces en 3D per a fabricar dispositius de respiració assistida

24/03/2020 | SCP

L'Institut Tecnològic de la Universitat Jaume I, a través de l'Associació de Recerca de les Indústries Ceràmiques (AICE), pertanyent a la Xarxa d'Instituts Tecnològics de l'IVACE (REDIT) i concertada amb la Universitat Jaume I de Castelló (UJI), ha mobilitzat els seus recursos dins del projecte RESISTENCIA TEAM per a fabricar peces impreses en 3D que servisquen per a construir dispositius de respiració assistida.

Concretament, segons la doctora María Pilar Gómez que juntament amb altres investigadors del centre s'unirà a aquest projecte, «als laboratoris de l'AICE s'ha fabricat una de les peces que formen part d'un prototip que està sent valorat clínicament. L'objectiu és poder construir un equip que puguen utilitzar aquelles persones que necessiten respiració assistida i que són, per tant, més vulnerables davant la situació de col·lapse hospitalari».

Aquesta plataforma de personal científic i investigador d'Espanya, està treballant en el desenvolupament de diferents parts del prototip amb algunes parts impreses en 3D. Asseguren que, quan estiguen llestes totes les proves de simulació, es podrien implicar altres àrees de l'Institut per a tenir la capacitat de disposar d'un prototip funcional.

Impressió 3D per a elaboració de viseres de protecció sanitària

Per una altra banda, l'Institut de Tecnologia Ceràmica, (ITC), a través de la plataforma www.coronavirusmakers.org s'està centrant, des dels seus laboratoris en l'UJI, en el desenvolupament, mitjançant impressió 3D de la producció de viseres per a protegir cara i ulls de personal sanitari, un material que també es podria lliurar a altres sectors de professionals en risc com a policies, personal del sector de l'alimentació, farmàcies, o transport públic. El grup, al qual pertany el ITC explica que és una iniciativa voluntària i desinteressada econòmicament.