UJI

L’Aula Virtual de l’UJI duplica les visites en el primer dia sense docència presencial al campus

23/03/2020 | SCP

L’Aula Virtual de la Universitat Jaume I ha duplicat el nombre de visites respecte a setmanes anteriors en el primer dia sense docència presencial al campus davant la situació excepcional generada per les mesures de contenció de l’expansió del coronavirus SARS-CoV-2, causant de la malaltia COVID-19 i les restriccions que comporta en el desenvolupament de l’activitat universitària. En concret, mitjançant l’Aula Virtual, i fins a les 12 hores, s’havien comptabilitzat més de 30.000 accessos a recursos, tasques i qüestionaris; i realitzat prop de 10.000 interaccions a través de fòrums, xats i diàlegs. A més, el web que l’UJI ha creat amb recursos i guies per al professorat amb la finalitat de garantir, sempre que siga possible, la prestació del servei de docència sense activitat presencial, ha tingut més de 7.000 accessos durant els darrers dies.

D’altra banda, la comunitat universitària també ha fet ús de les videoconferències a través de recursos externs a l’Aula Virtual, com ara Google Meet.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha destacat la normalitat amb què, majoritàriament, s’ha iniciat la docència no presencial a la Universitat Jaume I. «Estem satisfets del funcionament de la docència en línia aquest primer dia, de l’ús de l’Aula Virtual així com dels seus recursos», ha apuntat Alcón.

En aquest sentit, la rectora ha assenyalat que «la coordinació de centres, direccions acadèmiques i vicerectorats per a fer possible aquesta adaptació, l’ús previ de l’Aula Virtual com a eina quotidiana de treball, l’experiència en docència no presencial en diferents estudis i el treball de serveis com el d’Informàtica i el Centre d’Educació i Noves Tecnologies (CENT) han estat claus per al funcionament amb normalitat de la Universitat».

A mesura que avancen les classes, l'UJI acabarà d’ajustar l’activitat docent per tal d’optimitzar els recursos, facilitar l’adaptació a l’entorn virtual i afavorir el seguiment de l’activitat acadèmica no presencial.

En les instruccions enviades pels vicerectorats d'Estudis i Docència i d'Estudiantat i Compromís Social respecte al funcionament de la docència durant aquesta situació de reducció de l'activitat presencial es recomanava, entre altres accions, proporcionar a l'estudiantat materials docents en línia (vídeos, lectures, documents,...) per poder continuar avançant en els temaris i continguts de les diferents assignatures; obrir mecanismes de comunicació síncrona o asíncrona per intercanvi de reflexions, dubtes o discussió (mitjançant correu electrònic o Aula Virtual, tipus diàleg, xat o fòrum...) i transformar algunes activitats d'avaluació formativa, com ara exposicions de treballs, a format virtual, si és possible.

El professorat responsable de cadascun dels graus i màsters ha sigut l'encarregat de coordinar i supervisar l'aplicació de les mesures, amb la col·laboració de les coordinacions acadèmiques de Grau i les coordinacions de Màster; i en el cas dels títols propis els responsables d'aquests, amb el suport de l'Oficina d'Estudis i el Departament de formació de la FUE. A més a més, es manté la tutorització dels Treballs Finals de Grau (TFG) i Treballs Finals de Màster (TFM) de forma no presencial.

També s'ha demanat al professorat que la comunicació es realitze pels comptes institucionals i per l'Aula Virtual, que procure no sobrecarregar a l'alumnat amb documentació i treballs i que establisca un horari de tutories virtuals i es comunique regularment amb l'alumnat, recordant la planificació de les activitats a realitzar, o simplement per a mostrar la disponibilitat per a la resolució de dubtes.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions