Els projectes Ügo i El Telar guanyen la segona edició d'UJI Emprèn OnSocial Les iniciatives premiades amb 20.000 euros de subvenció es constituiran com a empresa i s'incubaran en Espaitec

21/02/2020 | SCP

La segona edició de les ajudes per a la creació d'empreses «UJI Emprèn OnSocial» ja té projectes guanyadors. Es tracta de Ügo i El Telar, dues iniciatives que tenen com a objectiu, respectivament, reduir les emissions de CO₂ que es produeixen als campus universitaris i potenciar el valor de les xarxes comunitàries existents. Cada iniciativa ha rebut 10.000 euros de finançament de Banco Santander, a través de Santander Universidades, per a continuar desenvolupant el seu projecte empresarial, amb el suport de SECOT Castelló, dins del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I (Espaitec).

El Telar és una iniciativa promoguda per Romary Elena Vaamonde, alumna de doctorat d'Estudis Internacionals en Pau, Conflictes i Desenvolupament de la Universitat Jaume I, qui desenvolupa la tesi Tiempos conflicto: desafíos de las educadoras y educadores para la paz comunitarios con perspectiva de género en la ciudad de Castellón. Juntament amb Laura Becerra i Germán Rodríguez, egressats del Màster de la Pau, van plantejar aquest projecte centrat en una consultora social amb visió global i impacte local per a potenciar el valor de les xarxes comunitàries existents.

A través d'aquesta iniciativa, oferiran serveis de suport integral a ONGs i persones amb desafiaments socials com a dones, migrants, jubilats i joves desocupats. El seu objectiu és enfortir el lideratge d'aquests col·lectius en l'àmbit local per al desenvolupament de territoris intel·ligents que siguen capaços d'implementar iniciatives amb criteris de factibilitat, sostenibilitat i viabilitat.

Darrere del projecte Ügo es troba un grup multidisciplinari d'alumnes i alumni de l'UJI compost per Jordi Maravella Cubells, ex-alumne del Grau en Economia; Natalia Franch Monferrer, alumna de quart curs d'Enginyeria Informàtica; Vicente López Oliva, alumne de quart curs en doble titulació d'Enginyeria Informàtica i Matemàtica Computacional; i Manuel Lluch Godos, ex-alumne del grau en Administració d'Empreses.

Aquest projecte té com a principal objectiu reduir les emissions de CO₂ que es produeixen als campus universitaris a causa de la gran quantitat de vehicles que es desplacen amb un únic conductor diàriament. Per a aconseguir-ho estan desenvolupant una aplicació mòbil i pàgina web que posa en contacte a l'alumnat universitari interessat a compartir viatge. A través de la tecnologia, Ügo ofereix una solució sostenible, alternativa a l'ús del transport públic, que possibilita la reducció de l'elevat nombre de vehicles que diàriament es desplacen a les universitats, de les emissions de CO₂, dels embossos i dels problemes de pàrquing.

Tots dos projectes van participar en la segona edició del programa institucional d'emprenedoria de la Universitat Jaume I «UJI Empren OnSocial», promogut conjuntament pels vicerectorats d'Investigació i Transferència i d'Estudiantat i Compromís Social, concretament a través de la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i de la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora de Espaitec. El programa, en el qual col·labora SECOT Castelló, persegueix promoure iniciatives emprenedores de caràcter social i/o tecnològic entre els membres de la comunitat universitària.

La primera edició d'«UJI Empren OnSocial» va començar al setembre de 2017. Fins al moment actual, en què el programa es troba en la seua tercera edició, un total de 54 projectes emprenedors promoguts per alumnat de màster i grau, personal d'administració i serveis, personal investigador i Alumni SAUJI han sigut seleccionats per a participar en les sessions de formació i mentorització del programa. En només dos anys, el programa ha contribuït a la creació de quatre noves empreses a la província de Castelló, empreses compromeses amb la sostenibilitat i amb l'impacte social i mediambiental de l'activitat econòmica.

Video presentació projecte El Telar

Video presentació projecte Ügo