La Xarxa Vives guardona la publicació de l’UJI «La represa del moviment Freinet (1964-1974)» amb un dels Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària

21/12/2020 | SCP

La Xarxa Vives ha lliurat el Premi Joan Lluís Vives a l’edició universitària en la categoria de millor llibre de ciències socials, arts i humanitats a l’obra de Publicacions de la Universitat Jaume I La represa del moviment Freinet (1964-1974), d’Alfred Ramos González i Ferran Zurriaga Agustí. L’acte ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro; el director de Servei de Comunicació i Publicacions, Francisco Fernández Beltrán; l’editora de l’UJI, Carme Pinyana; el president de la Federació d’Associacions per la Llengua-Escola Valenciana Natxo Badenes, i l’autor, Alfred Ramos.

L’obra guardonada reescriu la història del moviment Freinet i la seua lluita per una escola alternativa. Es tracta de la crònica de la resistència d’aquest moviment de renovació docent per a portar a la pràctica les seues idees pedagògiques i de canvi social, així com la defensa de la dignitat de la infància, i la coherència radical de l’ofici de mestre.

En la segona edició dels Premis Joan Lluís Vives també han estat premiades, juntament amb l’UJI, les universitats de Barcelona, Rovira i Virgili, i València.

Els premis tenen com a objectiu donar a conèixer el paper de l’edició universitària en la transferència del coneixement en català i el valor i la qualitat de la tasca que desenvolupen les editorials universitàries de la Xarxa Vives. A més, i atès que només un terç de la producció editorial universitària es realitza en català (segons dades extretes del portal de venda de les publicacions universitàries e-BUC), els guardons busquen prestigiar la llengua catalana en l’àmbit universitari, a fi de fomentar-ne i normalitzar-ne l’ús en la difusió del coneixement.