El Menador Espai Cultural acull l’exposició «Documents per la memòria», un recorregut per la dinàmica processal de la repressió franquista

11/12/2020 | SCP

La sala d'exposicions del Menador Espai Cultural acull, a partir de dissabte 12 de desembre i fins al 3 de febrer de 2021, l'exposició «Documents per la memòria», organitzada pel Museu de la Ciutat de Castelló de l’Ajuntament de Castelló de la Plana, en col·laboració amb Publicacions de la Universitat Jaume I, i comissariada per l'historiador castellonenc, i autor de diversos llibres a l’editorial universitària, Fernando Peña.

L’any 2010 Publicacions de la Universitat Jaume I va publicar en edició impresa i electrònica el llibre El precio de la derrota. La Ley de Responsabilidades Políticas en Castellón, 1939-1945, una obra ingent, de quasi 500 pàgines resultat de la tesi doctoral de Fernando Peña, on es descriuen les principals eines del règim franquista per a anul·lar i desarticular aquella part de la societat que més havia defés la República. A més d'una completa anàlisi de la Llei i la seua aplicació, per primera vegada s'hi mencionava no només als col·laboradors que van posar preu a la derrota, sinó també als reprimits.

Ara, deu anys més tard, s’inaugura l’exposició «Documents per la memòria», en la qual l’autor planteja un recorregut a través de la dinàmica processal en què es veien immersos els homes i les dones que van patir aquesta modalitat de la repressió franquista a la ciutat de Castelló. Donar a conèixer aquesta experiència, recuperar la memòria de les víctimes i reflexionar al voltant del valor dels documents i de les possibilitats de difusió social de la Història, són els objectius d’aquesta mostra.

A més de les visites individuals, s'hi poden demanar visites guiades. Més informació: info@mucc.es (964 735 217 - www.mucc.es).