26/11/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló i l'Ajuntament de Sagunt han celebrat, avui dimecres 25 de novembre, la «II Jornada d'Innovació UJI-Empreses», en format en línia. Des del saló de plens de l'Ajuntament de Sagunt, l'alcalde, Darío Moreno, ha inaugurat l'acte al costat del vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de l'UJI, David Cabedo.

Moreno ha destacat que és «essencial que la universitat conega les problemàtiques que té el teixit empresarial per a centrar els seus recursos d'investigació a millorar la competitivitat de les empreses i la seua resiliència del territori, per la qual cosa, el programa Antenes de Transferència és molt positiu per a aquest objectiu primordial». Cabedo, per part seua, ha ressaltat que «aquest acte demostra que en temps de pandèmia es poden fer coses importants en innovació, subratllant la importància de la innovació per a superar aquesta etapa de dificultat». També ha destacat que en la jornada han participat nou empreses i 18 grups d'investigació de la Universitat Jaume I.

Després de la Inauguració, Ismael Rodrigo, director de l'Oficina de Cooperació en Recerca i Desenvolupament Tecnològic de l'UJI, ha presentat la ponència «Cap a la transferència del coneixement. Finançament de projectes d'R+D+i en col·laboració empresa-universitat». Seguidament Úrsula Pérez, Data Scientist en Ampere Energy, i Emilio Pérez, membre del grup d'investigació EEA (Electricitat, Electrònica i Automàtica) de l'UJI han exposat la seua experiència de col·laboració universitat-empresa en el marc dels projectes desenvolupats conjuntament. Juan A. Bertolín, gerent de la Fundació General de l'UJI, ha donat pas a les reunions one to one programades entre grups d'investigació i empreses.

En les trobades virtuals han participat nou empreses de l'àrea de Sagunt: Aleson ITC, Explora Sagunto, Mapa Spontex Ibérica, Kimer, Importaco, Lafarge Holcim, Saggas, GDX Group (Almenara) i Ampere Energy (Puçol). Respecte als grups d'investigació de la Universitat Jaume I hi han intervingut MicroBio (Microbiologia dels patògens oportunistes i el seu impacte en salut humana); IMK (Innovació en Màrqueting); GETUR (Gabinet d'Estudis Turístics); ChEMTECh (Enginyeria Química i Tecnologia de Materials - IUTC Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica); Enginyeria de Fabricació; INAM (Institut de Materials Avançats); MASF (Materials per a la Fabricació Sostenible Avançada); PIMA (Polímers i Materials Avançats); INIT (Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge); Modelització Matemàtica - Estadística de Dades Espaciotemporals i Mineria de Dades; BBuji (Bioquímica i Biotecnologia); Riscos Ambientals i Laborals; EEA (Electricitat, Electrònica i Automàtica); CECOM (Grup de Càlcul d'Estructures i Mecànica Computacional); QOMCAT (Química Organometàl·lica i Catàlisi Homogènia); GID (Recerca i Desenvolupament Ecològics); Càtedra FACSA - UJI i QSS (Química Sostenible i Supramolecular).

La Jornada s'emmarca dins del projecte Antenes de Transferència de Coneixement, dut a terme per la Fundació General de la Universitat Jaume I, responsable de la gestió d'Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, i finançat per l'Agència Valenciana de la Innovació (AVI), a través del Conveni d'Impuls de la Transferència de Coneixement i Tecnologia entre Universitat i Empresa i Suport de l'Emprenedoria Innovadora signada amb els parcs científics de la Comunitat Valenciana.