La Universitat Jaume I commemora el 25N amb nombroses activitats de sensibilització

26/11/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha commemorat el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones amb diferents activitats organitzades per la Unitat d’Igualtat, el Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana, la Fundació Isonomia, l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano, el Servei d’Activitats Socioculturals i l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.

Els actes s’han iniciat amb la lectura pública del «Manifest per a la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones» per part de la rectora de l’UJI, Eva Alcón, a la porta de l’edifici de Rectorat. Després s’ha realitzat un minut de silenci per les víctimes de violència de gènere a Espanya.

A continuació, el Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana ha repartit entre les persones assistents ulleres de realitat virtual de cartó per a la visualització dels vídeos de sensibilització contra la violència contra les dones del projecte «VR Cinema Experience UPCT», en el marc de les activitats de la Nit Mediterrània de les Investigadores.

Enguany, la Unitat d’Igualtat ha organitzat activitats centrades en l’àmbit de la difusió del «Protocol en els supòsits d’assetjament a la Universitat Jaume I», amb la publicació a la web de diversos vídeos amb lectures d’articles del protocol així com cursos virtuals per a la comunitat universitària, en els quals s’abordaran temes com ara el ciberassetjament, els continguts del protocol de l’UJI i recursos contra la ciberviolència de gènere.

L’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano ha realitzat diverses accions a través de les xarxes socials: una videopresentació de l’audiovisual d’animació sobre violència contra les dones «Contigo», una campanya de difusió dels cartells de l’alumnat de Publicitat i Relacions Públiques contra la violència de gènere, així com una presentació virtual del llibre de la col·lecció «Sendes»: El auge del feminismo neoliberal, de Catherine Rottenberg i traducció amb pròleg crític a càrrec de Fabricio Forastelli.

La Fundació Isonomia s’ha adherit i ha compartit la campanya de l’Institut de la Dona Stop Sexisme: «Sexisme: detecta’l. Posa-li nom. Para’l». A més, va celebrar a principis de novembre el XVI Seminari internacional contra la violència de gènere, igualtat de gènere i violència contra les dones en contextos de crisis i emergències.

La XXVIII Mostra de Teatre Reclam, organitzada pel Servei d’Activitats Socioculturals, que es representa en diferents localitats de la província castellonenca, també ha inclòs durant el mes de novembre diverses obres relacionades amb aquesta temàtica: Yo, Púb(l)ica, de la companyia Arritmados, que es va representar al Teatre del Raval el 24 de novembre, i Segarem ortigues amb els talons, de la companyia Teatro del Contrahecho, que tindrà lloc el 28 de novembre a les 19 hores al Teatre Carles Pons de Vilafranca.

En l’àmbit expositiu, la Llotja del Cànem acull la mostra «Hijas de ningún Dios» de Núria López Torres, organitzada pel SASC, que podrà ser visitada fins al 5 de desembre de 2020.

Per últim, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat ha fet unes samarretes reivindicatives amb missatges relacionats amb l’eliminació de la violència de gènere; ha penjat les reflexions dels usuaris i usuàries sobre els mites de l’amor romàntic en «El bosc dels bons tractes», situat al parc de Sant Llorenç; i ha organitzat una exposició de l’estudiantat que participa en el programa de Pisos Solidaris anomenada «Ciutat lliure de violència» que s’exposa al Passadís de les Arts del Passeig Ribalta, així com un vídeo del mateix projecte sobre com s’han realitzat totes les accions amb els veïns i veïnes i entitats socials ubicades al barri de Sant Llorenç.

Fotografies

Vídeo de la lectura del manifest