27/11/2020 | SCP

La Comissió Mixta de Seguiment de l’Aula Fundació Torrecid de Lideratge i Innovació de la Universitat Jaume I es va reunir el passat dijous 26 de novembre per a presentar la memòria de les activitats realitzades durant el curs 2019-2020 i aprovar la proposta d’activitats per al pròxim curs. A la reunió van assistir Inmaculada Rodríguez, vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social; Amelia Simó, directora de l’Aula i directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE), i Javier Gasch, responsable de selecció del Departament de Recursos Humans de Torrecid.

Aquesta aula es va crear inicialment com a Aula Torrecid de Lideratge i Innovació, fruit del conveni signat entre l’UJI i Torrecid, però en 2020 es va signar un nou conveni amb la Fundació Torrecid i l’Aula va passar a anomenar-se Aula Fundació Torrecid de Lideratge i Innovació.

Durant aquest últim any, l’Aula ha dut a terme moltes activitats destinades a l’estudiantat de la Universitat Jaume I, entre les quals cal destacar les dues convocatòries de beques Aula Fundació Torrecid. En la primera de les convocatòries, realitzada el 2019, es van atorgar tres beques, dues per a estudiants del Màster Universitari en Enginyeria Industrial i una per a un estudiant del Màster Universitari en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional. La convocatòria de les Beques Aula Fundació Torrecid 2020 encara no ha estat resolta, ja que el termini de sol·licituds va finalitzar el 10 de novembre.

També cal destacar les convocatòries dels premis al millor treball de fi de grau i millor treball de fi de màster de l’ESTCE realitzades en 2019 i 2020. Com ocorre amb les beques, els Premis Aula Fundació Torrecid 2020 encara no han sigut resolts, ja que la convocatòria, realitzada conjuntament amb altres premis de l’ESTCE, es tanca el 27 de novembre.

D’altra banda, l’Aula Fundació Torrecid ha fet diferents activitats formatives com ara el Seminari de Lideratge Internacional, el seminari «Auditoria interna en un grup internacional» dirigit a l’alumnat del Grau en Finances i Comptabilitat, una xarrada per a presentar les activitats de l’Aula Fundació Torrecid i les oportunitats laborals que ofereix Torrecid a l’alumnat de l’UJI, o xarrades en diferents graus i màsters de l’UJI.

A més d’aquestes activitats, també ha participat en les Olimpíades de Química, i en l’àmbit de l’ocupació ha participat en el programa Ocuparty i en la Fira d’Empreses 2020 organitzada per l’ESTCE per a l’alumnat de l’Escola, per tal de donar a conèixer l’empresa i mostrar a l’estudiantat la seua oferta de pràctiques.

Entre les noves activitats que es promouran al 2021 destaca la concessió de diferents tipus de premis per a l’estudiantat i beques per a la realització pràctiques internacionals en alguna de les delegacions de l’empresa a l’estranger. Així mateix, l’Aula Torrecid de Lideratge i Innovació continuarà amb les accions que ha impulsat fins ara i que han quedat arreplegades en la memòria. La realització d’algunes de les activitats proposades, pensades per a ser realitzades de manera presencial, estaran condicionades a la situació sanitària.

L’Aula Fundació Torrecid de Lideratge i Innovació té com a principals objectius promoure el talent de l’estudiantat universitari mitjançant beques i premis, la millora de la seua formació tècnica a través de xarrades i conferències, i mostrar-los les oportunitats de desenvolupament professional en el clúster ceràmic de Castelló.