L'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular estreteix la col·laboració entre la universitat i l'empresa

25/11/2020 | SCP

L'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular de la Universitat Jaume I de Castelló ha programat una sèrie d'activitats per al segon any de col·laboració que tenen per objectiu afavorir la col·laboració entre el món acadèmic i empresarial, amb el propòsit de crear sinergia entre tots dos i propiciar la transferència de coneixements.

Les activitats per al curs 2020-2021 inclouen accions dirigides a l'estudiantat, com la beca Z&S d'estudis de màster, les pràctiques curriculars, extracurriculars i internacionals en Z&S o visites a la planta de Vila-real, així com jornades de divulgació obertes a la societat i premis per als millors treballs final de grau (TFG) i màster (TFM) de Química. Les accions es completen amb un col·loqui amb un químic o química de reconegut prestigi i el concurs «La química del nostre entorn» dirigit a l'estudiantat de secundària.

El programa d'activitats s'ha donat a conèixer després de la reunió de la comissió mixta de seguiment en la qual han participat el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació de la Universitat Jaume I, Modesto Fabra; els directors generals de Zschimmer & Schwarz España Pedro Hernández i Carlos Vivas i el director de l'Aula, José Mata. En el primer any, malgrat la situació generada per la pandèmia, l'Aula ha atorgat una beca de màster, diversos estudiants han realitzat les seues pràctiques en Zschimmer & Schwarz España, s'han realitzat diferents webinars i pròximament s'atorgaran els premis als millors TFG i TFM.

Els directors generals de Zschimmer & Schwarz España, Pedro Hernández i Carlos Vivas, han constatat la importància de la col·laboració entre el món acadèmic i l'empresarial. En aquest sentit, Carlos Vivas ha declarat que des de Zschimmer & Schwarz Espanya «defensem la investigació, el desenvolupament i la innovació com els pilars bàsics que permeten el creixement del teixit empresarial i l'avanç de la societat. Per això confiem en la col·laboració amb un centre innovador i de creació de talent com l'UJI per a promoure'ls».

Per part seua, Pedro Hernández ha manifestat la voluntat de continuar les activitats de l'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular perquè «estem molt satisfets amb el desenvolupament del projecte al llarg d'enguany. Malgrat les dificultats provocades per la situació sanitària, hem aconseguit adaptar les activitats de l'aula, per exemple, mitjançant la substitució de conferències presencials per webinars, per a continuar estrenyent la relació entre la universitat i l'empresa».

L'Aula Z&S naix l'octubre de 2019 amb els objectius de fomentar el talent dels joves universitaris a través de beques i premis; millorar la seua formació tècnica i internacional mitjançant la celebració de conferències i la realització de pràctiques internacionals en les seus de l'empresa; desenvolupar sinergies entre l'empresa i la universitat en temes d'innovació i desenvolupament sostenible; i promoure la química verda a través d'activitats divulgatives.

Sobre Zschimmer & Schwarz

Zschimmer & Schwarz España, amb seu a Vila-real, forma part del grup multinacional d'origen alemany, que compta amb 30 filials a tot el món. La companyia està especialitzada en el desenvolupament de productes químics a mida per a diferents mercats, entre els quals destaquen la ceràmica, cura personal i de la llar, tèxtil i fibres, a més de solucions personalitzades basades en polímers i fosfonats. La innovació, la internacionalització i la diversificació són els tres eixos que han propiciat el creixement de Zschimmer & Schwarz España i que marquen la seua trajectòria des de la seua fundació en 1998.