L'Associació per al Desenvolupament de la Comunicació (adComunica) ha fet lliurament dels Premis Rafael López Lita 2020, en l'acte de celebració del tretzè aniversari d’adComunica, que ha tingut lloc al Menador Espai Cultural de Castelló.
Així, el periodista, locutor i president de la Societat d'Amics i Antics Alumnes de la Universitat Jaume I (SAUJI) José M. Arquimbau ha rebut de mans del president d’adComunica, Francisco Fernández Beltrán, el Premi d'Honor Rafael López Lita a la Trajectòria en Comunicació 2020, en reconeixement a la seua prolífica carrera professional.
Per la seua part, el vocal de Relacions Institucionals d’adComunica, Juan Carlos Navarro, ha fet lliurament del premi en la categoria d'empresa a Cuatroochenta, companyia fundada per egressats de la Universitat Jaume I i instal·lada a Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de l'UJI. La distinció ha sigut recollida per David Hernández Beltrán i Asun Pérez Cabezas.
També s'ha premiat en la categoria de Noves Iniciatives en Comunicació l'empresa Aigua de Benassal, i en Millor Projecte Empresarial han rebut el guardó Pablo Penelo, Alejandro Gas i Álex López, impulsors de l'empresa Grábalo. A més, en aquest 2020 s'han atorgat premis especials a les Bones Pràctiques de Comunicació en la crisi de la COVID-19 que han recaigut, en la categoria d'institucions, en l'Ajuntament d'Onda.
L'Associació per al Desenvolupament de la Comunicació és una entitat sense ànim de lucre promoguda per professorat universitari, responsables de comunicació d'empreses privades i directius de mitjans de comunicació de Castelló que es dedica al foment i el desenvolupament de la comunicació en tots els seus vessants.
Entre les activitats que adComunica desenvolupa amb la intenció de conscienciar els gestors d'empreses i institucions sobre la importància dels diferents àmbits de la comunicació, destaquen les nombroses xarrades i seminaris que sobre temes d'actualitat en la comunicació i noves tecnologies organitza al llarg de l'any.