L’UJI lliura el premi Manel Garcia Grau a Berna Blanch Chirivella L’acte s'ha realitzat en el marc de la segona edició de la Plaça del Llibre a Castelló

19/10/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha lliurat el premi de la vuitena edició del premi Manel Garcia Grau de poesia a Berna Blanch Chirivella pel seu poemari Dolmen. L’acte ha tingut lloc a la plaça Santa Clara en el marc de la segona edició de la Plaça del Llibre a Castelló.

El Premi Manel Garcia Grau de Poesia, que convoca la Universitat Jaume I amb la col·laboració de l’Associació d'Escriptors en Llengua Catalana i l'editorial Perifèric, pretén honrar la memòria de l'escriptor, activista i professor de Filologia de la Universitat Jaume I, qui va morir en 2006 en plena maduresa creativa.

Literàriament Dolmen vol ser un interrogant, un acostament; és la recerca de l’essència humana a través de la percepció de l’instant, un voler entendre la vida des de l’observació de l’entorn i la comunió amb tot allò que ens volta. És un poemari profundament sentit i treballat, un remoure el solatge de les sensacions, un voler entendre amb les ferramentes del llenguatge i la intuïció la pròpia consciència d’existir.

Berna Blanch va nàixer fa cinquanta-dos anys a Catarroja. Va ser un dels fundadors del Cercle Poètic Argila de l’Aire. Fou coeditor de la revista de creació Diàfora. Guanyador, entre altres, de diversos premis literaris com ara el Ibn Jafadja, Ciutat d’Alzira, el Benvingut Oliver de Catarroja, el Ciutat de Torrent, o el Joan Perucho Vila d’Ascó.

Ha publicat en diverses editorials (Bromera, Tabarca, Meteora, Tandem, Onada, El Petit Editor, etc.), fins a avui, dotze poemaris i dos novel·les. Els més recents són Espiga, Pol·len, De la Transparència, Amb Línies Vives i més recentment, Albuferenc, un recull temàtic sobre l’Albufera. En prosa ha publicat la novel·la de gènere fantàstic Apunts d’altres móns, guanyadora del XXVII Certamen Vila de Puçol (Ed. Onada 2012) i la novel·la de narrativa juvenil Presències (Ed. Tabarca 2014).