El Congrés Internacional de Turisme advoca per una major coordinació per a generar confiança en el turista

30/10/2020 | SCP

El Congrés Internacional de Turisme Universitat – Empresa va tancar el dijous 29 d'octubre les portes de la seua 23a edició, en la qual es va abordar la situació del sector davant la pandèmia mundial de la COVID-19 i els reptes als quals s'enfronta la indústria en els pròxims anys.

Sota el lema, «Turisme: Nou paradigma després del COVID-19», més de 140 assistents van poder seguir en format presencial i en streaming les intervencions de prop de 30 ponents, professionals del sector turisme i acadèmics.

El congrés va ser inaugurat per Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I i presidenta de la FUE-UJI; José Pascual Martí, president de la Diputació Provincial de Castelló; Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana; Carlos Cabrera, president executiu de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa i Rafael Lapiedra, director del Congrés.

La segona jornada va començar amb la conferència de Manuel Alejandro Cardenete Flores, viceconseller de Turisme, Regeneració, Justícia i Administració Local de la Junta d'Andalusia, en la qual es va subratllar la implicació de l'administració andalusa en la recuperació del sector.

La ponència «COVID-19 i turisme: reptes, respostes i oportunitats per al sector des d'Europa», a càrrec de Cristina Nuñez, directora de la Xarxa NECSTouR, va abordar les ajudes d'Europa a les quals poden accedir les empreses del sector turisme.

Un panell d'experts moderat per Rosa Rodríguez Artola, coordinadora del Gabinet Estudis Turístics de la Universitat Jaume I, va comptar amb la participació de José García Aguarod, fundador de Grup Eventoplus; Elena Mariel, Màrqueting & Customer Success consultant d’Iristrace; Claudio Giust, director de Comunicació del Festival Rototom i Miguel Ángel Pérez, Brand Management director de Visit Valencia. En la sessió es van abordar les solucions plantejades per diferents subsectors del turisme: organitzadors de festivals, plataformes tecnològiques d'esdeveniments, desenvolupadors d'apps, que van concloure «és necessari que actuem tots coordinats, agents de sector i administracions, i a nivell de territoris. Necessitem protocols d'actuació comuns, no es pot polititzar aquest assumpte».

El congrés va quedar clausurat amb la ponència d'Oscar Perelli, director d'Investigació i Estudis de EXCELTUR, en la qual va presentar el pla de regeneració del sector turístic espanyol, Plan Renacer, que ha elaborat aquesta associació sense ànim de lucre, formada per 34 de les més rellevants empreses de tota la cadena de valor turística i dels subsectors del turisme.

Rafael Lapiedra, catedràtic del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting de l'UJI, i director del Congrés, va ser l'encarregat d'anunciar la ponència premiada en aquesta edició: «Plan de trabajo Benidorm DTI + seguro nueva gobernanza del destino turístico inteligente para la seguridad, gestión del cambio, la profesionalidad y sostenibilidad del destino», dels autors Leire Bilbao, Armando Ortuño, María Flor i Carlos Mora, de la Universitat d'Alacant.

Aquesta trobada és una iniciativa de la Universitat Jaume I que compta amb el patrocini del Patronat Provincial de Turisme de Castelló i la col·laboració de la Generalitat Valenciana. Es tracta d'un esdeveniment que, des dels seus inicis, l'any 1997, lidera la FUE-UJI des del Comité Organitzador.

Més informació: www.fue.uji.es/turismo