L’IES Benassal es classifica per a la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

27/01/2020 | SCP

L’equip II de l’IES Pere Enric Barreda de Benassal ha sigut el grup guanyador de la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per l’UJI en col·laboració amb la Federació Escola Valenciana. En la competició, que s’ha celebrat del 20 al 24 de gener a la Universitat Jaume I, un total de 13 equips de nou centres docents de la província de Castelló han realitzat 29 debats al voltant del tema «La tecnologia augmenta la felicitat?».

El debat final es va disputar entre l’equip II de l’IES Benassal (l’Alt Maestrat) i l’equip de l’IES Broch i Llop de Vila-real (la Plana Baixa). Finalment, l’equip de l’Alt Maestrat va alçar-se amb la victòria. Així mateix, es va escollir com a millor orador Josep Clar Martí de l’IES Ximén d’Urrea de L’Alcora.

Antonio Fuentes, Judit Pitarch, Ivan Roig, Gonzalo Vicente i Arantxa Tena (alumnes de 4t d’ESO de l’IES Benassal), amb Emilio Barreda de capità, representaran a l’UJI en la fase final de la competició, que tindrà lloc a la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona) del 22 al 24 d’abril i reunirà als equips representants d’altres 13 universitats.

Inici de la Lliga de Debat Universitària

La sala de graus de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat Jaume I ha acollit la primera de les jornades de la fase local de la Lliga de Debat Universitària. En aquesta edició, participen quatre equips d’estudiants: Santi's Team 2.0, Ad hominem, Llaborda Debate Club, i Los Apoteósicos, els quals debatran sobre el tema «L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?».

L’equip guanyador en la final, que es disputarà el 28 de gener a les 11.30 hores, representarà a la Universitat Jaume I en la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives d’Universitats que tindrà lloc a la Universitat Rovira i Virgili del 27 al 30 d’abril de 2020.

Fotografies de la Lliga de Debat Universitària