La Societat Americana de Ceràmica arranca a l’ITC analitzant innovacions en fabricació additiva per a ceràmica i construcció

17/01/2020 | SCP

El Chapter o secció espanyola de la Societat Americana de Ceràmica (ACERS) situat a la Universitat Jaume I de Castelló i més concretament en la seu de l'Institut de Tecnologia Ceràmica, iniciarà la seua marxa el pròxim dia 20 de febrer de 2020 amb una activitat que es durà a terme a les instal·lacions de l’ITC, al campus del Riu Sec de l'UJI, amb l'objectiu d’aprofundir en la fabricació additiva en l'àmbit de la ceràmica i la construcció.

Així, i en horari de 8.45 a 14 hores, s'impartiran un total de 10 ponències d'uns 25 minuts de duració per part de prestigiosos experts en aquest camp procedents de diverses empreses i centres d'investigació.

Per part de l’ITC-AICE i com a amfitrió de la secció espanyola de la ACERS es realitzarà l'obertura de la jornada amb la ponència titulada «Fabricació additiva en ceràmica i construcció», seguida d'una altra conferència sobre «Digitalització 3D» per part d'experts de l'UJI, per passar a explicar la «Fabricació Additiva de Ceràmica/Composites de vidre de baixa temperatura de fusió (500 °C)», a càrrec d’ICMM-CSIC/CINN-CSIC/ICG-USC.

A continuació, arribarà el torn de l'ICV-CSIC, que exposarà la «Extrusió tèrmica de components ceràmics a partir de suspensions col·loidals», seguida de la «Impressió 3D de ceràmica per a aplicacions energètiques», impartida per IREC i el «Procés d'Impressió 3D basat en litografia per a ceràmiques tècniques i bioceràmiques: particularitats operativa i casos d'èxit», per IDONIAL.

Les següents presentacions porten per títol «Fabricació additiva de ceràmiques dentals per estereolitografia», a càrrec de Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology, Empa/ICV-CSIC; «Aplicació de la fabricació additiva a l'arquitectura. La Impressió 3D d'habitatges», per BE MORE 3D i per a concloure «Stone 3D Printing for Construction, Design & Research», a càrrec de CONCR3DE.

Més informació sobre la ACERS: https://ceramics.org/