Investigadors de l'UJI participen en la taula de persones expertes per al desenvolupament de l'Estratègia Valenciana d'Intel·ligència Artificial

14/01/2020 | SCP

Els investigadors de la Universitat Jaume I Ángel Pascual del Pobil, catedràtic de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial, i Rafael Berlanga, catedràtic de Llenguatges i Sistemes Informàtics, junt a la investigadora Ester Martínez, recentment traslladada a la Universitat d'Alacant, formen part de la taula de persones expertes que desenvoluparà l'Estratègia Valenciana d'Intel·ligència Artificial impulsada per la Generalitat.

La constitució de la taula, composta per una vintena d'investigadors i investigadores de les universitats de la Comunitat Valenciana, ha tingut lloc a Alacant el passat 10 de gener, en un acte presidit per la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Innovació, Carolina Pascual.

A la reunió han assistit també el secretari autonòmic d'Innovació i Transformació Digital, la directora general d'Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer, la directora general de Ciència i Investigació, Carmen Bevià, i el director general per a l'Avanç de la Societat Digital, Pedro Pernías.

Durant la trobada, la consellera ha agraït la col·laboració i aportacions dels investigadors a l'Estratègia Valenciana d'Intel·ligència Artificial que està impulsant el Consell i que té com a objectiu el canvi de model econòmic cap a una economia de la innovació i el coneixement a través de la IA.

La taula de persones expertes, segons ha indicat la consellera, comptarà amb dos grups de treball, un que es referirà a aquells investigadors que es dediquen a l'estudi de dades i un altre conformat per científics investigadors en IA.

Aquesta és la primera reunió de la ronda de contactes que s'ha obert amb agents, empresaris, experts, institucions i societat en general amb la finalitat de recollir les seues contribucions en aquest àmbit. El catedràtic de l'UJI Ángel Pascual del Pobil ha posat en relleu en aquesta primera cita de personal expert la necessitat de personal tècnic, sobretot de personal jove qualificat, per a poder desenvolupar aquesta tecnologia.