L'EuroFUE-UJI rebrà a l'UJI els socis del projecte europeu E-STEAM El programa marc d'igualtat de l'UJI, Programa Marc UJI-Lamarr, es donarà a conèixer en el transcurs de la trobada

20/09/2019 | SCP

L'EuroFUE-UJI rebrà en les seues oficines de la Universitat Jaume I de Castelló els socis del projecte europeu E-STEAM, com a amfitriona de la tercera trobada transnacional E-STEAM. Aquesta reunió, que tindrà lloc en la seu de la FUE-UJI al campus universitari els pròxims 25 i 26 de setembre de 2019, serà la tercera d'una sèrie de trobades entre els socis E-STEAM per al desenvolupament i control dels avanços del projecte.

El Agrupamento de Escolas de Silves (Portugal), First Private School Leonardo da Vinci Ltd de Bulgària, Dimitrie Cantemir University (DCU) de Romania, Institute of Entrepreneurship Development IED de Grècia i la Fundació Professional de Romania són les cinc institucions que, al costat de la FUE-UJI, conformen el consorci del projecte europeu E-STEAM.

Aquesta tercera trobada entre socis arriba amb la iniciativa E-STEAM en el seu equador. Per tant, durant aquests dos dies, les sessions entre socis se centraran en la supervisió del programa de mentorització del projecte i el seu procés d'implementació, la preparació del pla d'estudis per a la introducció a les aules d'activitats sobre igualtat en els estudis STEM, així com la posada a punt de la plataforma en la qual es donarà difusió a aquests recursos. També es dedicarà una de les sessions d'aquesta reunió al seguiment dels paràmetres de qualitat prèviament establits.

A més de centrar la major part de les reunions de treball d'aquesta trobada en el desenvolupament del projecte, també s'aprofitarà l'ocasió per a presentar als socis E-STEAM el programa marc d'igualtat de l'UJI, Programa Marc UJI-Lamarr. D'aquesta manera, la vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat de l'UJI, Pilar Safont, presentarà a escala internacional aquest programa, pensat per a crear vocacions científiques i promoure tant la innovació com l'emprenedoria entre les dones, unes àrees molt presents en tot el desenvolupament del projecte europeu E-STEAM.

La tercera reunió transnacional d'aquest projecte també comptarà amb la participació en una de les seues sessions de l'associació Robotme. Aquesta iniciativa centra la seua activitat en les aplicacions robòtiques per a l'educació i presentarà els seus diferents programes davant els socis del projecte europeu E-STEAM. Especialment, Robotme destacarà el seu taller Conectadas, l'objectiu del qual és acostar les TIC i les àrees STEM a xiquetes i adolescents.

La visita dels socis E-STEAM no solament centrarà les seues accions en l'avanç del projecte europeu, sinó que també serà una oportunitat clau per a donar a conèixer la Universitat Jaume I de Castelló a escala internacional, així com les seues iniciatives i programes. A més, els socis aprofitaran l'ocasió per a conèixer la ciutat i els seus voltants i descobrir les possibilitats turístiques de la província de Castelló.

Més informació: EuroFUE-UJI