La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de l’UJI impulsa la recerca en estratègies verdes per a la transició energètica

23/09/2019 | SCP

La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I ha presentat les seues línies de treball a la Fira Destaca en Ruta, a la Vall d’Uixó, en el marc d’una taula de reptes sobre industrialització, emprenedoria i canvi de model productiu moderada per la directora general d’Indústria i Energia de la Generalitat Valenciana, Empar Martínez Bonafé, i que ha comptat amb la participació de diferents grups de recerca de l’UJI.

En la seua intervenció, el director de la Càtedra, Xavier Molina, ha destacat que entre les activitats de la Càtedra s’ha impulsat una línia de recerca en estratègies verdes (green strategies) per a afavorir la transició cap a un nou model energètic, a través del grup de recerca AERT (Aliances Estratègiques, Xarxes i Territori). En concret, Molina ha afirmat que aquesta tasca, centrada en el sector de la ceràmica, busca «esbrinar quin nivell de desenvolupament tenen les nostres empreses per a conèixer la seua actitud envers el canvi energètic, i si són proactives o reactives. És a dir, si incorporen la sensibilitat mediambiental a escala estratègica o es limiten a acomplir la legislació». En aquest sentit, Molina ha subratllat que la creixent «pressió social» ha impulsat moltes empreses a fer un pas endavant en aquest àmbit en els últims anys.

En la taula rodona han participat també Rosa Llusar (Materials Moleculars), Daniel Sánchez (Grup d'Enginyeria Tèrmica), Gustavo Mallol (AICE-ITC) i Ignacio Miralles (Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge).

La tasca desenvolupada des de la Càtedra orienta el seu treball a l'àmbit de l'energia i el canvi climàtic, partint de la línia estratègica 10 del Pla d'Acció per a la transformació del model econòmic valencià. Així, desenvolupa activitats d'estudi i propostes d'actuació; difusió dels temes; organització de jornades públiques; conferències i seminaris, així com la divulgació al llarg de tot el territori valencià.