L'UJI se situa entre les 200 universitats europees millor valorades en docència segons el THE Europe Teaching Rankings 2019

01/08/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló se situa en la franja de les 151-200 millors universitats europees en el Times Higher Education Europe Teaching Rankings 2019, una classificació internacional centrada exclusivament a l'entorn de l'ensenyament, l'aprenentatge i els resultats de l'alumnat i que s'ha fet pública a principis de juliol, i que situa a l'UJI en el lloc 24 de les 45 universitats espanyoles participants.

La metodologia inclou 14 indicadors de rendiment centrats en quatre pilars fonamentals de l'acompliment: recursos, compromís, resultats i medi ambient, i set d'ells inclouen els resultats de l'enquesta a l'estudiantat. En l'apartat de compromís, es valora la relació de la institució amb el seu alumnat; en recursos es té en compte si el centre té capacitat d'impartir docència de manera efectiva; en la secció de resultats s'avalua si es generen productes apropiats per a l'estudiantat i al medi ambient s'estima la diversitat de l'entorn i si és inclusiu.

En aquest sentit, el rànquing situa a l'UJI com la dotzena universitat espanyola i la 51a europea en l'apartat de engagement, un indicador que avalua el compromís efectiu amb l'estudiantat i la dinovena en la secció de recursos.

En l'enquesta realitzada a 125.000 estudiants de tota Europa es pregunta una sèrie de qüestions com el grau de participació de l'alumnat en els seus estudis, la interacció amb el personal docent, les oportunitats per a desenvolupar habilitats o els punts de vista sobre la qualitat dels serveis universitaris.

L'UJI supera la mitjana en la majoria de les preguntes realitzades al seu estudiantat (1199 de nacionalitat espanyola i 203 d'altres nacionalitats, més dones [807] que homes [595]). Destaca especialment la satisfacció amb l'entorn acadèmic (aules, zones d'estudi i laboratoris); el material acadèmic (llibres, laboratoris, biblioteca i material en línia) i l'oportunitat d'interactuar amb el personal docent, amb una puntuació en les tres preguntes de 8.2 sobre 10.

A més, la universitat pública de Castelló obté un 8.1 i un 7.9 en les preguntes de si recomanaria o tornaria a estudiar en la mateixa universitat. L'estudiantat també destaca les oportunitats de formació col·laborativa, amb un 7.8; les ocasions d'interacció social (7,4); l'aprenentatge d'habilitats útils per al món laboral (7.2) o el foment de la reflexió o connexió de les coses que s'aprenen (7.2).

El rànquing docent europeu ha sigut elaborat pel setmanari Times Higher Education (THE), fundat en 2004, que per segona vegada realitza una relació de les millors universitats europees que imparteixen docència d'excel·lència. En la selecció, formada per 258 centres, s'han inclòs només les universitats membres de l'Espai Europeu d'Educació Superior i de l'OCDE (Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic).

Times Higher Education Europe Teaching Rankings 2019