L'UJI i Turisme CV presenten un curs d'especialització per a promoure i professionalitzar el turisme gastronòmic El curs, que s'impartirà en dues edicions a Castelló i Morella, comptarà amb destacats professionals del sector a la província

17/09/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló i Turisme CV han presentat el curs «Turisme gastronòmic i cultura culinària de la Comunitat Valenciana», dirigit a professionals en actiu i a estudiantat de cicles superiors de formació, amb l'objectiu de potenciar el turisme gastronòmic i donar resposta a les necessitats del mercat d'especialització i qualificació de professionals.

Aquesta activitat s'emmarca en el conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la Universitat Jaume I, per a fomentar, durant l'any 2019, la recerca, innovació i transferència de coneixement en el sector turístic de la Comunitat Valenciana.

En la presentació del curs han participat el secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana, Francesc Colomer; la rectora de l'UJI, Eva Alcón, i la directora del curs, Rosa M. Rodríguez.

Francesc Colomer ha destacat que aquest curs «és una experiència acadèmica molt important que marca l'horitzó de com volem que siga la nostra gastronomia». «La gastronomia s'ha de professionalitzar per a poder competir en qualitat, i això s'aconsegueix a través de la formació i aquest curs és un bon exemple d'això» ha afegit.

Per part seua, la rectora ha volgut agrair a la Generalitat Valenciana que crega en les universitats públiques valencianes generadores del coneixement necessari per al progrés i avanç de la societat. «La formació és la palanca de canvi i anirem de la mà perquè aquest projecte millore el turisme gastronòmic», ha conclòs Alcón.

El curs, que es realitzarà del 16 de setembre al 26 de novembre, es compon de 100 hores de durada, de les quals 40 són teòriques i 60 pràctiques. «Es tracta d'una proposta amb un enfocament eminentment pràctic que inclou coneixements aplicats a la realitat territorial de la Comunitat Valenciana, la qual cosa el converteix en un curs molt atractiu, com ha demostrat la preinscripció», ha destacat la directora del curs, Rosa M. Rodríguez.

El curs s'impartirà en dues edicions, a Castelló i Morella respectivament, amb un màxim de 50 places en total.

Les persones inscrites podran participar en tallers relacionats amb la creació d'experiències, que comptaran amb professionals com Javier Portolés; gaudir de diverses demostracions d'innovació en la cuina amb la participació dels dues estrelles Michelín de la província, Raúl Resino i Miguel Barreda, així com visitar alguns espais de treball i realitzar classes magistrals en obert per a augmentar la seua formació.

ADHESIÓ A LA XARXA GASTROTURÍSTICA DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Prèviament a la presentació del curs, la rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha signat l’expressió d’interès de participació de la Universitat en el desenvolupament de la Xarxa GastroTurística de la Comunitat Valenciana i la seua marca «L’exquisit mediterrani», impulsada per Turisme CV amb la finalitat de contribuir a la conservació, foment i promoció de la gastronomia com a recurs turístic de primer ordre i producte turístic d’excel·lència.

D’aquesta manera, la Universitat Jaume I es coordinarà amb Turisme CV en el desenvolupament d’aquesta xarxa col·laborativa en els àmbits d’actuació que li són propis, en concret, les activitats relacionades en el foment de la investigació, la innovació i la formació sobre el turisme gastronòmic, així com la transferència de coneixement al sector.

A la signatura han assistit, a més del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; la directora del CdT Castelló, Esther Labaig; la tècnica de formació del CdT Castelló, Eva Martínez, Rosa M. Rodríguez, professora de l’UJI i coordinadora del grup d’investigació GETUR (Gabinet d’Estudis Turístics); el professor del Departament d’Història, Geografia i Art Carles Rabasa i el professor del Departament de Filosofia i Sociologia Patrici Calvo.