Una desena d’investigadors i investigadores de l’UJI de l'àmbit dels materials expliquen les seues activitats en innovació industrial i transferència

24/07/2019 | SCP

L'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic i l'Institut de Materials Avançats de la Universitat Jaume I han realitzat una reunió sobre les activitats de recerca d'innovació industrial i transferència en l'àmbit dels materials que duen a terme els grups d’investigació i els instituts universitaris castellonencs.

La jornada, que tenia com a objectiu impulsar activitats de recerca de transferència industrial i aplicacions amb impacte econòmic, s’ha iniciat amb una presentació a càrrec del vicerector d’Investigació i Transferència de l’UJI, Jesús Lancis, i el director de l’Institut de Materials Avançats, Juan Bisquert.

Lancis ha assenyalat que «és molt satisfactori veure a persones que treballeu en el mateix tema compartint informació en un àmbit en el que, a més, l’UJI és capdavantera». En aquest sentit, ha afirmat que l’UJI té capacitat per a generar noves idees i recerca de frontera però «una de les febleses és la fragmentació atès que hi ha 200 grups de recerca a la Universitat amb una mida mitjana de menys de 5 persones» per la qual cosa ha destacat el valor d’aquest tipus d’esdeveniment. D’altra banda, també ha fet referència a la importància de treballar conjuntament en innovació per tal de posar en comú l’activitat que es realitza a les universitats amb els instituts tecnològics i les empreses.

Per la seua part, Bisquert ha explicat que el motiu de la reunió és afavorir un altre tipus de recerca, a banda de la recerca d’excel·lència basada en projectes, que tracte d’entendre les necessitats actuals relacionades amb l’economia del benestar de les persones, la competitivitat de les indústries, etc. «Crec que hem de posar la nostra recerca en comú per a augmentar el nivell d’efectivitat de l’UJI», ha apuntat.

En la reunió, el personal investigador ha explicat estudis i activitats que duen a terme sobre aspectes com ara els materials híbrids orgànics-inorgànics com a retardants de flama, les activitats de transferència en l’àmbit dels recobriments funcionals i el desenvolupament de matèries primes, la funcionalització de suports ceràmics i vitroceràmics a través de l’economia circular o els pigments termosolars, entre altres.

Fotografies