Espaitec converteix en herois investigadors i antics alumnes de l'UJI per a inspirar nous models professionals entre els joves de Castelló

26/07/2019 | SCP

El Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec) llança una nova edició d'UJI Hero, una campanya de divulgació científica i tecnològica dirigida a alumnat de primària i secundària que té com a objectiu convertir en herois i heroïnes científics, emprenedors i antics alumnes de la Universitat Jaume I.

A través d'UJI Hero, Espaitec vol crear nous models professionals que servisquen d'inspiració per a les generacions futures, despertant vocacions científiques, tecnològiques i emprenedores. D'aqueixa manera, pretén contribuir al fet que els científics, catedràtics, docents, emprenedors, investigadors i graduats de la Universitat Jaume I es convertisquen en els nous ídols a imitar pels joves de la província.

En col·laboració amb Alumni SAUJI i la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat Jaume I, Espaitec ha identificat un grup de vuit investigadors i antics alumnes de l'UJI que, per la seua trajectòria professional i vinculació a la universitat castellonenca, s'han convertit en les heroïnes i herois del projecte. Per a tots els col·laboradors, s'han creat personatges de ficció recolzats per material gràfic i vídeos realitzats exclusivament per a la campanya de divulgació.

Pel que fa al personal docent i investigador, UJI Hero ha comptat amb la col·laboració de Cristina González, Edgar Breso, Lledó Museros i Diego Monferrer. Per la seua capacitat per a investigar sobre innovació, tendències i tecnologies aplicades a la comunicació per a millorar la relació entre marques i societat, Cristina González s'ha convertit en Captain Advertising. Del personatge protagonitzat per Edgar Bresó s'ha destacat la seua experiència promovent el benestar i rendiment en les organitzacions i els seus projectes d'investigació en l'àmbit de la salut ocupacional, per a convertir-lo en Doctor Emotions. Lledó Museros és l'heroïna especialitzada en noves tecnologies, el seu talent investigant el raonament qualitatiu, la robòtica i els processos cognitius l'han convertida en Technical Witch. Finalment, Diego Monferrer, Premi a l'Excel·lència Docent Universitària pel Consell Social de l'UJI i autor de diversos llibres sobre màrqueting i direcció de vendes, s'ha convertit en MBA Man.

Per a elaborar els personatges amb perfil d'antic alumnat, s'ha comptat amb la col·laboració de Miguel Ángel Royo, Meriem El Maaloumi, Elena Cucala i Álex Rubio. Aquest grup d'antics alumnes té en comú que tots han realitzat la seua formació a la Universitat Jaume I de Castelló i en l'actualitat tenen llocs professionals de rellevància.

Miguel Ángel Royo dirigeix el Departament d'Informàtica de Grupo Gimeno i és soci fundador de l'empresa IoTSens, per la seua capacitat per a connectar el món físic amb el món digital utilitzant tecnologies emergents s'ha convertit en IoT Man. Meriem El Maaloumi és una apassionada de la justícia que en 2015 va aconseguir el Premi Extraordinari de Fin de Grau en Dret de la Universitat Jaume I. El seu elevat coneixement de la legislació mercantil per a assessorar empreses d'àmbit nacional i internacional l'han convertit en Super Law Woman. Elena Cucala té el poder de transformar les persones perquè oferisquen la versió més positiva d'elles mateixes. Ha fundat diverses empreses relacionades amb la identificació i el desenvolupament del talent, per això és Ultra Coach. Finalment, la capacitat d'Alex Rubio per a utilitzar el màrqueting digital per a augmentar el rendiment de les empreses l'han convertit en Digital Marketing Man, un heroi que comparteix el coneixement adquirit a l'UJI escrivint llibres i oferint conferències i tallers per tot el món.

Aquesta acció de divulgació, finançada per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, també té com a finalitat presentar a la societat local el treball exercit per la Universitat Jaume I formant professionals que estan contribuint a canviar el món a través del coneixement adquirit a la Universitat Jaume I de Castelló.

Accés als vídeos presentació dels herois:

L'evolució del projecte i els detalls de tots els herois i heroïnes es poden seguir a través de la web i xarxes socials d'Espaitec:  www.espaitec.uji.es