Concentració silenciosa a l’UJI per l’última víctima de la violència masclista

23/07/2019 | SCP

La comunitat universitària ha realitzat aquest migdia una concentració silenciosa a la porta de l’edifici de Rectorat i Serveis Centrals de la Universitat per a mostrar el rebuig de l’UJI davant el darrer assassinat masclista a la Comunitat Valenciana, ocorregut a Calp i en el qual ha mort Rita, una dona belga de 57 anys assassinada a ganivetades per la seua parella.

La concentració ha sigut convocada per la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el seu Consell de Direcció sumant-se a la convocatòria de la Generalitat Valenciana per a manifestar públicament la tolerància zero amb qualsevol tipus de violència i especialment davant la violència masclista. Prèviament als tres minuts de silenci, Alcón ha recordat que ja són més d’un millar de dones mortes des que hi ha registres oficials a Espanya. «La comunitat universitària denuncia que ja no podem suportar més assassinats. Prou de violència i prou de mortes», ha manifestat la rectora. Alcón també ha assenyalat que «la Universitat Jaume I estarà sempre al costat de les víctimes i davant dels agressors, lluitant contra una violència masclista que aquesta societat no està disposada a tolerar», ha afegit.

Fotografies