Més d'un centenar de congressistes participen en Tratermat 2019 El Congrés Nacional de Tractaments Tèrmics i de Superfície obri a l'UJI la seua 16a edició

02/07/2019 | SCP

Amb seu a la Universitat Jaume I, el Congrés Nacional de Tractaments Tèrmics i de Superfície (TRATERMAT 2019), impulsat per l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l'UJI, ha obert les seues portes amb l'assistència de més de 100 congressistes.

La inauguració del fòrum ha comptat amb la presència de Rafael Mayo Gual, vicerector de Campus i Vida Saludable de la Universitat Jaume I; Iván Cervera, professor de l'UJI i director del congrés; i Omar Braina, regidor de l'Ajuntament de Castelló.

En la seua intervenció, el vicerector de Campus i Vida Saludable de la Universitat Jaume I, Rafael Mayo, ha expressat «la necessitat de l'UJI d'ajudar al progrés del territori en el qual està situada; per aquest motiu, la unió entre la Universitat i el teixit productiu és una prioritat. Trobades com aquesta, que afavoreixen la interrelació entre investigadors, i entre aquests i les empreses, són un clar exemple de la transferència de coneixements».

Per la seua part, Iván Cervera ha animat els assistents a participar activament en les sessions de treball i ha agraït als patrocinadors (ARROLA, NIPPON GASES i TTC GRUP) tot el seu suport.

Omar Braina ha fet referència als punts forts de Castelló com a destinació turística, encoratjant els participants en el congrés a conèixer millor la ciutat.

TRATERMAT és una trobada de referència en la investigació, desenvolupament i producció en el camp dels materials i, més concretament, el dels tractaments. S'hi abordaran les novetats en tractaments de bonificat, termomecànics, sinterització, tractaments de superfícies ceràmiques, implantació iònica o la projecció tèrmica, entre molts altres.

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa ha col·laborat en l'organització d'aquesta 16a edició. El programa complet inclou una conferència plenària sobre mòduls solars flexibles per part de Dieter Meissner, professor de la Universitat de Tallinn; una altra sobre disseny de microestructures, a càrrec de M. Teresa Pérez Prado, d'IMDEA Materiales; i la intervenció de Jose M. Cabrera, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya, amb una conferència sobre acers avançats per a automoció.

A més, exposaran Jesús M. Rincón, membre del MNCN-CSIC i professor de la Universitat Miguel Hernández d'Elx; Juan Carda, catedràtic de la Universitat Jaume I; Xermán de la Fuente, de l'Institut de Ciència de Materials d'Aragó (ICMA-CESIC); i, per al tancament del congrés, una taula debat sobre noves fonts energètiques en la qual participaran, entre altres, Juan Vicente Bono, president d'ASEBEC i Juan José Montoro, president d’ATC.