El Programa de Visites a l'UJI bat rècords amb 3.748 assistents en el curs 2018-2019

20/06/2019 | SCP

La Universitat ha celebrat l'acte de clausura del Programa de Visites a l'UJI, que dóna a conèixer les titulacions, els serveis, els grups d'investigació i les instal·lacions universitàries des de 1991 a escoles, entitats i institucions.

En aquesta edició s'han realitzat 135 visites de centres d'infantil, primària, ESO, formació professional i altres entitats i institucions, que es tradueixen en un total de 3.748 visitants, la qual cosa suposa un augment de prop del 25%. Com a agraïment a totes les persones implicades s'han entregat uns diplomes commemoratius als diferents departaments, serveis, centres i grups d'investigació que han participat en aquesta edició i s'ha agraït la col·laboració dels 49 alumnes voluntaris amb què compta el programa.

La vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, ha presidit aquest acte, en el qual també han participat Olga Carbó, coordinadora del programa Visites al Campus; Jorge Cubero, director general de Gimeno Construcciones; Carlos Muñoz, director general de BECSA; Fernando Sangrador, conseller de BECSA i Francisco José Vea, director de projectes d’I+D+i de BECSA, entre d’altres.

Inmaculada Rodríguez ha mostrat la seua satisfacció pels bons resultats del programa de Visites al Campus, que continua creixent, tant en nombre de visitants com quant a la satisfacció d'aquests. La vicerectora ha indicat que «d'una banda, aquest programa és tot un exercici de socialització d'un bé públic, com és el nostre campus universitari; un exercici d'acostament de les instal·lacions i serveis de la universitat pública de Castelló als ciutadans i ciutadanes que en són potencials usuaris i usuàries. I, d'altra banda, és un exercici de promoció de la universitat pública de Castelló entre els seus públics potencials, per a informar-los i orientar-los, des del convenciment que totes i tots compartim sobre les excel·lències diverses de la formació i la vida universitàries».

Per a finalitzar, la vicerectora ha donat les gràcies a les entitats patrocinadores, per la seua aposta per a la Universitat Jaume I i la societat de Castelló, mitjançant la promoció de la formació universitària: BECSA, Gimeno Construcciones i Campus Residència d'Estudiants.

Per la seua part Jorge Cubero, director general de Gimeno Construcciones, ha explicat que la seua empresa s'encarrega del manteniment tant dels edificis com dels vials, a més d'haver construït diferents edificis. «Tindre l'oportunitat de contribuir a la promoció de la investigació i el talent i, al mateix temps al creixement de la societat, suposa per a nosaltres un gran orgull i un repte constant. Especialment en l'àmbit de la Universitat, bressol dels avanços que permetran continuar escrivint el futur de la nostra província» ha conclòs.

Carlos Muñoz, director general de BECSA, ha destacat l'estreta relació que existeix entre la universitat i l'empresa, no solament perquè han col·laborat en la construcció del campus com a responsables de les obres de diferents vials, edificis, facultats i instal·lacions esportives, sinó també perquè participen activament en els programes de pràctiques i beques de l'UJI i en els últims anys molts titulats i titulades de la universitat pública castellonenca s'han incorporat al mercat de treball en aquesta empresa.

Per a sol·licitar una visita cal emplenar el formulari en www.visites.uji.es  o bé enviar un correu electrònic a visites@uji.es

Memòria del programa (realitzada per la Unitat de Suport Educatiu)

Imatges de l’acte