La Universitat Jaume I publica un nou manual de grec modern «Griego moderno: Recursos y nociones para el aula de griego antiguo», de Santiago Carbonell Martínez i Rubén Montañés, ofereix una introducció a l’evolució de la llegua grega i a la cultura neohel·lènica

04/06/2019 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha editat el llibre Griego moderno: recursos y nociones para el aula de griego antiguo, de Santiago Carbonell Martínez, amb un estudi preliminar del professor Rubén Montañés, professor i secretari del Departament de Filologia i Cultures Europees de l’UJI.

El llibre, que forma part de la col·lecció «Universitas», ofereix una breu introducció a l’evolució històrica de la llengua grega i a la cultura neohel·lènica. El manual s’estructura en tres blocs: el primer ofereix un estudi cronològic i una breu exposició de les característiques fonamentals del grec modern amb exercicis; el segon està compost de cinc lliçons amb les nocions bàsiques de grec modern en l’àmbit gramatical i funcional per a utilitzar en les aules; i, per últim, el tercer bloc conté exemples de música i literatura contemporània amb activitats i solucions.

Les últimes dècades han suposat un context de crisi per al camp de les humanitats, en el qual els estudis hel·lènics han reduït gradualment la seua presència en el sistema educatiu, a pesar que la llegua grega és una de les més riques d’Europa. La ciència, la filosofia o la literatura són àrees de coneixement nascudes d’aquesta llengua i que segueixen inspirant el món intel·lectual actual, així com els valors democràtics de la societat present.

No obstant això, el manual s’ha publicat en un entorn d’auge per al grec i el llatí. La Comissió de Cultura del Congrés dels Diputats ha aprovat recentment per unanimitat una proposta no de llei per a instar el Govern que sol·licite a la UNESCO la declaració d’aquestes llengües com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat.