FISABIO i l'UJI presenten el seu programa d'ajudes per a investigacions sanitàries en el General de Castelló

17/06/2019 | SCP

L’Hospital General Universitari de Castelló ha acollit dijous 13 de juny de 2019 la presentació del Programa d'Ajudes UJISABIO, que té com a objectiu generar sinergies i estimular noves col·laboracions entre investigadors de la Universitat Jaume I i professionals de centres de salut adscrits a la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), que donen lloc a projectes de recerca i innovació amb gran potencial cientificotècnic.

D'aquesta manera, professionals de ciències de la salut exploren la possibilitat d'investigar en equip amb professionals procedents d'altres branques de coneixement: Física, Química, Enginyeria Industrial, Informàtica, Traducció i Interpretació, etc. Fins al moment, en el marc d'aquest programa, s'han presentat al voltant de 40 expressions d'interès de recerca per a desenvolupar conjuntament per totes dues parts.

La presentació d'aquest projecte conjunt ha comptat amb la presència d'Ana María Ávila, directora general d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat; Miguel Alcalde, gerent del Departament de Salut de Castelló; Jesús Lancis, vicerector d'Investigació i Transferència de l'UJI, i José Antonio Manrique, director gerent de FISABIO.

A continuació, Azucena García (UJI) i Gemma Martínez (FISABIO) han explicat dos casos reals d'èxit de recerca conjunta entre l'UJI i l'Hospital General de Castelló (el desenvolupament i la validació d'una xarxa de e-Salut per al dolor crònic a través de la creació i seguiment d'una app), i entre la Universitat Politècnica de València i l'Hospital Dr. Peset de València, respectivament. Finalment, Ismael Rodrigo (UJI) i María Prada (FISABIO) han destacat els aspectes claus d'aquesta convocatòria d'ajudes, el termini de la qual començarà el pròxim 17 de juny. Abans i després de la Jornada, professionals de l'UJI i de FISABIO han mantingut reunions bilaterals entorn d'algunes de les expressions d'interès de recerca presentades.

La I Convocatòria d'Ajudes UJISABIO en la qual participaran, particularment, els Departaments de Salut de Castelló, La Plana i Vinaròs, té una dotació màxima de 40.000 euros. Amb això, es pretén finançar un màxim de 10 accions per import de 4.000 euros. Aquest programa de col·laboració científica consta de tres fases. La primera, ja realitzada, és la recollida d'expressions d'interès. En aquesta fase el participant exposa la idea del projecte, basat en capacitats o problemes tècnics no resolts amb la finalitat de trobar al soci més adequat. Durant la segona etapa es constituirà la convocatòria d'ajudes i posteriorment es procedirà a l'avaluació de les sol·licituds presentades i a la resolució i execució de l'ajuda.

Amb aquestes accions preparatòries es pretén generar sinergies entre els diferents investigadors i investigadores i professionals dels dos organismes, que donen lloc a futurs projectes d'investigació i innovació amb gran potencial cientificotècnic orientats cap a temes innovadors, amb atractiu per a aconseguir inversió pública i privada de convocatòries nacionals i internacionals d'interès.