La Universitat Jaume I i l’Ajuntament d’Onda renoven l’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda

13/06/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i l’alcalde en funcions de la localitat d’Onda, Ximo Huguet, han signat un conveni de col·laboració per al manteniment de l’Aula Universitària UJI-Vila d’Onda (AUVO) per a aquest 2019. Els objectius generals d’aquesta Aula Universitària, creada en 2017, són promoure la realització conjunta entre ambdues entitats d’activitats formatives, investigadores, divulgatives i culturals en el municipi d’Onda. D’aquesta manera, s’intenta potenciar la integració dels ciutadans de la població en la vida econòmica, social i cultural. L’Aula està situada al Local d’Associacions del carrer Safona, 22, d’Onda.

En aquest context, l’Ajuntament d’Onda contribuirà en l’AUVO amb una aportació de 15.000 euros anuals, destinats al finançament de les diverses activitats que es desenvoluparan i el programa de càtedres, aules d’empresa i aules universitàries de l’UJI. D’altra banda, l’aula continuarà tenint una presència virtual al portal web de la Universitat per tal de promocionar les activitats que es duran a terme a les seues dependències.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha mostrat la seua satisfacció pel treball realitzat amb l’Ajuntament d’Onda «perquè ens ha permès, a través del diàleg, construir i treballar a les dues institucions conjuntament». «En concret, considere que l’Aula Universitària ha sigut una iniciativa magnífica que ens ha permès vertebrar territori i que la formació i la cultura que generem la Universitat arribe en aquest cas a Onda», ha afegit Alcón.

Per la seua part, l’alcalde en funcions d’Onda, Ximo Huguet, ha destacat el nexe d’unió que aquest conveni suposa per a l’UJI i l’Ajuntament i que s’estreteix amb la seua renovació. «L’Aula Universitària Vila d’Onda, la primera en la província de Castelló,  ha suposat un impuls al que és la formació dels prop de 300 estudiants d’Onda que estudien a la Jaume I però també al foment d’activitats dirigides a la ciutadania en general», ha afirmat Ximo Huguet.

A la firma han acudit també Modesto Fabra, vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, vicerectorat al qual està adscrita orgànicament l’aula universitària, i Joan Feliu Franch, professor del Departament d’Història, Geografia i Art de la Universitat Jaume I i director de l’AUVO.