El Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals de l’UJI premia tres estudiants de quart curs del Grau en Periodisme Joan Boquer, Majda Mouslim i Maite Plazas reben el reconeixement pel seu treballs i implicació en l’assignatura Periodisme Cultural

04/06/2019 | SCP

El Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals de la Universitat Jaume I (UJI) ha premiat la tasca de tres estudiants de l’assignatura Periodisme Cultural del Grau en Periodisme (Joan Boquer, Majda Mouslim i Maite Plazas) pel seu treball i implicació al llarg del curs. El premi consisteix en una entrada doble per a assistir a qualsevol espectacle programat en el Paranimf durant el quart quadrimestre de 2019.

Com a part central de l’assignatura Periodisme Cultural, l’alumnat va crear una publicació digital especialitzada (Aldarull. Revista cultural, https://aldarullrevistacultural.wordpress.com) on es van publicar totes les peces escrites per a les classes. La revista va cobrir l’actualitat cultural en tots els seus vessants (cinema, música, teatre, art, literatura...), amb especial atenció a l’àmbit local i autonòmic i, de manera específica, a l’activitat cultural promoguda per l’UJI. Així, es van escriure, per exemple, diverses peces sobre la mostra d’arts escèniques Reclam, incloent-hi una dedicada a l’obra Instruccions per a no tenir por si ve la Pastora, finalista enguany dels premis Max d’arts escèniques.

Durant les classes, es van organitzar també xarrades amb personatges del món cultural valencià, com ara Irene Rodrigo, periodista cultural i  presentadora del programa de literatura Una habitació pròpia, d’À Punt; Sonia Alejo, presidenta de l’Associació Valenciana d’Escriptores i Escriptors Teatrals (AVEET) i guanyadora del Premi de la Crítica per la seua obra La vida inventada de Godofredo Villa; Josep Lluís Galiana, músic, crític musical, escriptor i editor; i l’escriptor Alfons Cervera, un dels grans referents a Espanya de la literatura de la memòria històrica, amb el qual es va debatre sobre la seua última novel·la, La noche en que los Beatles llegaron a Barcelona.

Precisament, el curs es va tancar amb una excursió a Gestalgar, localitat de residència d’Alfons Cervera, com a resposta a la invitació de l’escriptor. Durant l’excursió, Cervera va oferir una visita pel poble i els seus voltants on va mostrar nombrosos llocs que apareixen en les seues novel·les.

Aquesta col·laboració entre el Grau en Periodisme i el Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals s’emmarca en el context del nou Model Cultura UJI-encultura, en el qual el reforç de la implicació de la comunitat universitària en general, i de l’estudiantat acompanyat del professorat en particular, és una de les idees-força del model.