El Consell de Direcció de la col·lecció interuniversitària «Aldea Global» es reuneix a l’UJI

29/05/2019 | SCP

El Consell de Direcció de la col·lecció interuniversitària «Aldea Global», integrada per les editorials de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona) i la Universitat de València s’ha reunit a la universitat pública de Castelló.

Durant la trobada s'han tractat fonamentalment l'estat de la producció i accions de promoció sobre els títols publicats, el més recent, La construcción del relato político, de Xavier Ruiz Collantes. Així mateix, s'han abordat diversos temes al voltant del funcionament de la col·lecció, com ara la necessitat de revalidar el segell de qualitat editorial UNE-FECYT-ANECA, el 2020; la qüestió del necessari replantejament de la valoració dels llibres publicats pels aspirants en els processos d'avaluació del professorat; i la posada en obert d'alguns títols.

El Consell de Direcció de la col·lecció està format per Josep Lluís Gómez Mompart i Maite Simón de la Universitat de València; Jordi Ballo i Anna Magre de la Universitat Pompeu Fabra; Santiago Ramentol i Joan Carles Marset, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Javier Marzal i Carme Pinyana de la Universitat Jaume I.

«Aldea Global» és una col·lecció que edita obres sobre comunicació i tecnologies de la comunicació, amb un enfocament ampli i pluridisciplinari que comprèn temes de periodisme, comunicació audiovisual, publicitat, relacions públiques i documentació, i d’altres disciplines de les ciències socials i les humanitats estretament relacionades amb la comunicació social. Fins ara la col·lecció ha publicat 39 títols.

La col·lecció «Aldea Global» va obtenir el Certificat de Qualitat en Edició Acadèmica [Calidad en Edición Académica- Academic Publishing Quality (CEA-APQ)] que atorga la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE), l'Agància Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), en la seua primera convocatòria el 27 de juliol de 2017.

Imatges de la reunió