L’alumnat de l’UJI Rubén Morata, María Ortíz i Carlos Valero obté un primer premi i un accèssit en el premis nacionals d’envasos

20/05/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha sigut una de les grans vencedores de la desena edició dels Premis de Disseny i Sostenibilitat d'Envàs i Embalatge, que ha celebrat a València l'acte de lliurament amb la presència de més de 300 assistents. Els alumnes Rubén Morata, María Ortíz i Carlos Valero del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de l'UJI han obtingut un dels premis nacionals d'envasos i un accèssit.

El primer premi obtingut pels alumnes de l’UJI Rubén Morata i María Ortíz ha estat en la categoria de l'empresa Virospack, companyia líder mundial en la fabricació de comptagotes cosmètics per a la cura de la pell, cabell, ungles i maquillatge. Es tracta d'un envàs amb comptagotes totalment disruptiu. Una proposta nova amb una estètica prèmium que eleva el posicionament de la marca.

Un comptagotes que, respectant les fites de funcionalitat i qualitat, aporta innovació en el seu disseny, una funció extra de mirall, interacció amb els consumidors, gràcies a un sensor lluminós que els avisa quan s'aproxima la data de caducitat, i que a més és reutilitzable, generant així menys residus. Carlos Valero ha obtingut un accèssit en el repte plantejat per Consum.

La dècima edició dels premis organitzats pel Clúster d’Envasos i Embalatges ha comptat amb 450 participants de 20 centres que han donat resposta als reptes d’envasos reals plantejats per sis empreses capdavanteres (Consum, SPB, GBfoods, Logifruit, Hinojosa i Virospack).

EASD de València, la Universitat de Saragossa, la Universitat de Mondragón i l’escola ELISAVA de Barcelona han sigut els guanyadors en la resta de reptes plantejats. I l’alumnat de la Universitat Politècnica de Madrid, la Universitat Antonio de Nebrija, l’ESD de Madrid, l’EASD Antonio López de Tomelloso i l’EASD de Segòvia han obtingut els accèssits.

Aquests premis són possibles gràcies també al suport de les empreses Hinojosa Embalaje Solutions i DS Smith Tecnicarton; l'escola de negocis ESIC Business & Màrqueting School; i el centre tecnològic ITENE. També hi col·laboren les empreses Eurobox, Flexográfico Embalaje, Flome, Envaselia, Marcomer, Nonslip Ibèria, Industrias Alegre, MESbook, Miarco, Guzmán Global, Efi i Arplast. Així mateix, compta amb finançament de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana.

Passaport als premis mundials

Els guanyadors, un per projecte, han rebut un premi de 1.000 € i un diploma acreditatiu. A més, com a gran novetat a partir d'aquesta edició, els guanyadors i finalistes d'aquests premis participen automàticament en la categoria reservada a joves dels Premis Liderpack, que convoca Graphispack Associació i el saló Hispack de Fira de Barcelona.

Al seu torn, entre els projectes presentats, se seleccionaran els representants espanyols en els WorldStar Student Awards, els guardons d'embalatge més importants del món per a alumnat d'universitats i escoles de disseny.

Finalment, a la finalització de la gala s'ha celebrat una nova edició de l'Embalaje Meet, on els estudiants han pogut parlar amb tècnics en recursos humans i compartir les seues experiències amb els empresaris assistents amb la finalitat de promoure la seua carrera laboral.

Tota la informació en: http://clusterenvase.com/premios-nacionales

Sobre el Clúster

El Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge és una associació empresarial que compta amb més de 70 associats. El seu objectiu és facilitar la generació de negoci entre les empreses associades integrant a tota la cadena de valor de l'envàs i embalatge.

Els seus associats, entre els quals es troben empreses de paper, cartó, plàstic i fusta, donen resposta a la indústria agroalimentària, automobilística i taulellera, entre altres.

El sector de l'envàs i embalatge té unes vendes superiors a 3.200 milions d'euros anuals i empra a més de 12.000 persones a la Comunitat Valenciana. A més, representa el 10% de la facturació agregada de les indústries amb seu en la Comunitat i el 2,6% del PIB valencià.

Informació i imatges proporcionades pel Clúster d'Envasos i Embalatges i l'alumnat guardonat