UJIERT formalitza la seua inscripció en el campionat internacional MotoStudent 2020

23/05/2019 | SCP

L'equip de motociclisme elèctric de competició «UJI Electric Racing Team», format per estudiantat d'Enginyeria de l'UJI, ha formalitzat la seua inscripció en la competició universitària internacional de motociclisme MotoStudent Event que s'inicia en 2020.

El projecte, dirigit per Raúl Soriano i Javier Albalate, té com a principal objectiu dissenyar i fabricar una motocicleta elèctrica plenament funcional i competitiva durant els pròxims tres semestres capaç de superar qualsevol repte que se li propose, portant la tecnologia i la innovació a un altre nivell.

A l'octubre de 2020, el prototip competirà contra algunes de les universitats més competitives del món en el circuit Motorland d'Aragó, a Alcanyís, on es provarà el seu comportament en la pista i en una sèrie de proves dinàmiques (acceleració, frenada i gimcana), així com paràmetres al llarg de la carrera i tandes cronometrades durant els dies de competició.

L’equip està format per Cristina Tomás Gil; Javier Albalate Escorihuela; Sergi Martí Salva; Roger Planelles Teruel; Carlos Martínez Redondo; Diego Serrano Guardiola; Pau Jiménez Blasco; Raúl Soriano Benajes; Vicente Feced Más; María Andreu Bernuz; Javier Royo Sábado; Juan Francisco Monfort Tarrazón i Jaime Higueras Ruiz.

Contacte: ujielectric@gmail.com i Instagram @ujie_team

Competició MotoStudent

La competició MotoStudent és un desafiament entre equips d'estudiantat universitari de tot el món. L'alumnat ha de provar les seues habilitats creatives i innovadores per a aplicar directament els seus coneixements d'enginyeria enfront de la resta de participants durant un període de tres semestres.

Des del seu naixement en el curs 2009-2010, l'esdeveniment es realitza cada dos anys. Com a novetat de la quarta edició (2016), va nàixer una categoria de motocicletes completament elèctriques, a més de la categoria de combustió, que és precisament en la qual participa l'UJI.

Moto Engineering Foundation, l'organització, posa a la disposició dels equips participants un conjunt bàsic de components de la motocicleta. A partir d'aquest, l'estudiantat han de dissenyar i construir per ells mateixos el prototip que competirà contra la resta.

La competició està dividida en dues fases: la MS1, on els equips han de presentar un projecte d'industrialització de 600 unitats anuals i la MS2, on se sotmet la motocicleta a tota mena de proves mecàniques, dinàmiques i de seguretat i es disputa la carrera final. Existeixen premis per als guanyadors de la carrera, per al millor projecte industrial, el millor disseny i la millor innovació tecnològica.