L'spin-off SemanticBots posa en marxa dos nous bots de conversa intel·ligents en empreses de Castelló

24/05/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La intel·ligència artificial va guanyant pes en accions quotidianes de la nostra vida. Un exemple d'açò és l'augment de l'ús de bots de conversa en pàgines web i aplicacions mòbils amb la finalitat d'enfortir i facilitar la comunicació entre empreses, clients i empleats. Aquests sistemes faciliten i milloren l'accés a la informació, oferint un servei d'atenció al client personalitzat les 24 hores del dia.

SemanticBots, empresa de base tecnològica formada per professors i investigadors del grup Temporal Knowledge Bases Group (TKBG) de la Universitat Jaume I, acaba de desenvolupar dos bots de conversa per a empreses del sector serveis de Castelló, concretament la comercialitzadora d'energia Oppidum Energía  i l'empresa de telecomunicacions eConectia. El desenvolupament en tots dos casos s'ha centrat en una solució dissenyada per a millorar la relació i atenció amb els seus clients.

«En aquesta ocasió hem creat dos sistemes capaços de respondre a les qüestions més freqüents, tant en relació amb els productes i serveis, com amb altres qüestions tècniques, estant ambdues solucions disponibles a través de les pròpies webs de les empreses i altres canals de comunicació digital», comenta Hugo Ferrer, CEO de SemanticBots. «Disposar de bots desenvolupats amb tecnologia pròpia i comptar amb un equip d'experts en intel·ligència artificial i dades massives ens permet diferenciar-nos de la competència i a més, desenvolupar solucions personalitzades capaces d'adaptar-se a les funcionalitats, integracions i informació requerides per cada client, sense haver de dependre de les limitacions d'altres sistemes de desenvolupament de bots», conclou Hugo Ferrer.

Ambdues solucions es troben en una primera fase de desenvolupament, i en un futur poden incorporar noves habilitats o funcionalitats per a cobrir noves necessitats dels clients. L'aposta ara és capacitar els bots perquè milloren les seues respostes a mesura que la interacció amb els clients augmenta.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions