L'alumnat de la Universitat Jaume I pot certificar el seu nivell d'anglès amb Cambridge English Ambdues institucions renoven un conveni que permet als estudiants obtindre els títols B1 Preliminary, B2 First i C1 Advanced en la mateixa universitat

27/05/2019 | SCP

•  conveni-cambridge Conveni_Cambridge_19DLL037_in

FOTO: Damián LLorens

Cambridge Assessment English, fundació sense ànim de lucre de la Universitat de Cambridge, i la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló, han renovat l'acord que reconeix l'UJI com a Centre Col·laborador Universitari de Cambridge English. Això implica que els estudiants de la universitat castellonenca podran continuar realitzant els exàmens d'anglès de Cambridge (a través del Centre Examinador de Castelló Skills Centro de Idiomas) en el seu propi centre universitari almenys durant quatre anys més, que és el temps pel qual s'ha renovat l'acord signat l'any 2014.

Els certificats que Cambridge Assessment English posa a la disposició de l'alumnat de l'UJI –a més del professorat i personal no docent– són el B1 Preliminary, B2 First i C1 Advanced, a més de Certificats de Coneixement d'Ensenyament (Teaching Knowledge Test) i altres títols específics. La universitat castellonenca reconeix la validesa d'aquests certificats en qualsevol procés intern en què siga requerida una prova de nivell d'anglès i, d'una manera més àmplia, té com a objectiu fomentar l'aprenentatge de l'anglès com un idioma fonamental en la seua aposta per la internacionalització.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha comentat que «des de l'UJI som conscients que el coneixement de llengües és una oportunitat, una necessitat i una condició sine qua non en la internacionalització, per la qual cosa dotar el nostre alumnat de la possibilitat d'obtindre uns certificats que acrediten el seu nivell d'anglés serà una eina significativa en el seu futur acadèmic i laboral».

Robin Gravina, responsable de Relacions Institucionals de Cambridge English, ha destacat que «les nostres titulacions tenen un impacte positiu en el procés d'ensenyament de l'anglès, tant en l'alumnat com en el professorat. Volem que la certificació siga part d'un bon aprenentatge, no solament un objectiu en si mateix. Per tot això, agraïm a l'UJI que, després de cinc anys de col·laboració, torne a dipositar la seua confiança en nosaltres per a aconseguir junts aquest propòsit».

Finalment, Daniel Boulton, director de Skills Centro de Idiomas, destaca que «la importància d'aquest conveni radica no solament en l'acostament dels títols als alumnes de l'UJI i a la població de Castelló en general, sinó en l'important suport didàctic i de recursos que proporcionem amb la col·laboració de Cambridge English i que faciliten l'ensenyament de la llengua anglesa». En aquest sentit, l'acord inclou suport didàctic i recursos per a la preparació dels exàmens i formació específica del professorat d'idiomes de l'UJI.

Fotografies

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn | Instagram