L’UJI inicia una campanya solidària de recollida de material i llibres infantils i juvenils El termini de recollida és del 3 al 28 de juny a l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat

04/06/2019 | SCP

L’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i el Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social de la Universitat Jaume I inicien una campanya solidària de recollida de material escolar i llibres infantils i juvenils. El termini de recollida serà del 3 al 28 de juny de 2019 i es durà a terme a la mateixa Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat de l’UJI.

L’equipament que es recollirà serà tota mena de material escolar i llibres infantils i juvenils, siguen nous completament o en bon estat.

El material aportat a l’OCDS serà donat al Centre d’Investigació, Defensa i Promoció dels Drets dels Xiquets, Xiquetes i Adolescents, ILÊWASI. Aquesta és una organització no governamental de desenvolupament (ONGD) formada per un equip de professionals i voluntariat que creu fermament en els drets humans, fonamentalment en els dels infants i adolescents. Aposten per la riquesa de la interculturalitat, i per aquest motiu treballen en aquests aspectes a favor d’aquest col·lectiu social.

Aquest és el primer any que es durà a terme la iniciativa, però amb previsió de tenir continuïtat en els pròxims anys. D’aquesta manera serà possible efectuar un torn rotatiu de donació del material amb aquelles entitats col·laboradores amb l’UJI i que, entre les seues tasques, es dediquen a l’atenció d’infants i joves, als quals va dirigida la recollida.

Per la seua part, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat del Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social és l’entitat de l’UJI encarregada de difondre i desenvolupar els principis de solidaritat i cooperació entre la comunitat universitària, tant en l’àmbit local com en l’internacional. La finalitat de l’Oficina és aconseguir fer una universitat més humana i compromesa davant les desigualtats i injustícies del món; per això desenvolupa les seues funcions en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament; del voluntariat i la solidaritat; de l’Observatori de la Immigració (OPI-UJI) i de l’Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (OPSIDE).