L’UJI entrega el premi a la millor experiència PATU L’estudiant i tutora Inés Garcelán Ayora i la professora María Teresa Martínez Fernández, supervisora del treball, han rebut el premi

04/06/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha lliurat el premi a la millor experiència del Programa d’Acció Tutorial Universitari (PATU) a l’estudiant Inés Garcelán Ayora, tutora del doble grau en Administració d’Empreses i Dret, pel seu treball «Moltes mans». L’acte ha tingut lloc a la sala de juntes Arcadi García de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l’UJI. La professora tutora que ha supervisat el treball de Garcelán i que, per tant, també ha guanyat el premi és Maria Teresa Martínez Fernández, professora titular del Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting.

A més del premi, s’ha fet un reconeixement als alumnes Andra Florentina Badea Marcu, Iván Montalvá Vidal, Andrei Serbanescu i Héctor Torres Cremades, que també han sigut tutoritzats per Inés Garcelán Ayora.

A l’acte han assistit Inmaculada Rodríguez Moya, vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social i Esther Climent Tormos, coordinadora de la Unitat d’Orientació Universitària.

Per la seua part, la vicerectora ha volgut agrair al professorat i a l’estudiantat, tant als tutors com als tutoritzats, la seua participació en el programa i els ha animat a formar part d’ell en el pròxim curs. «Aquest és un programa que ha anat creixent des que es va crear en 2009. Enguany s’ha incrementat el volum de participants, però el programa també ha crescut en l’àmbit de la gestió, ja que actualment està integrat en el programa ACTUA a l’UJI» ha afegit. Per últim, Rodríguez ha posat en relleu que el programa PATU de l’UJI ha servit com a model per a altres universitats.

D’altra banda, Maria Teresa Martínez Fernández, ha agraït la participació de l’alumnat i ha remarcat: «A vegades els alumnes no valoren per complet l’esforç dels tutors que els guien, però, en aquest cas, el fet que tres dels alumnes que han participat enguany continuen el pròxim curs és senyal de que han comprés la importància del programa».

Aquest és el segon any que se celebra el premi a la millor experiència PATU i en aquesta edició del programa han participat 40 membres del professorat, 173 alumnes tutors i tutores i 827 membres de l’alumnat de primer curs que han sigut tutoritzats.

El Programa d’Acció Tutorial Universitari es desenvolupa des de la Unitat de Suport Educatiu de la Universitat utilitzant una tutoria mixta. Aquesta es basa en una relació personal d’igualtat, donat que l’alumne tutor i l’alumne tutoritzat són estudiants de la mateixa titulació i universitat. A més, l’estudiant tutor rep el suport del professor encarregat de tutoritzar la relació entre ambdós estudiants i també participen els tècnics d’orientació de l’USE.

Els objectius d’aquesta modalitat tutorial són facilitar la incorporació de l’estudiantat nou vingut a l’UJI; proporcionar recursos per a l’aprenentatge autònom i la implicació en la participació dins de la Universitat; identificar aquells aspectes que puguen estar interferint en el desenvolupament acadèmic dels estudiants i canalitzar-los, i informar sobre aspectes organitzatius i de funcionament de l’UJI, entre d’altres.