La Càtedra BP organitzarà dues jornades sobre medi ambient industrial en 2019

03/05/2019 | SCP

La Universitat Jaume I i BP Oil España han aprovat, durant la reunió de la comissió mixta de seguiment celebrada aquesta setmana, el pla d'activitats per a l'any 2019 de la nova Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI. En la reunió han participat, per part de BP, Javier García Goyeneche, director de Seguretat Industrial, Salut i Medi Ambient, i Celia Casagrande, responsable de Qualitat i Medi Ambient. I en representació de l'UJI, el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, i professorat de la direcció de la Càtedra: Ana Gozalbo, María José Orts i Eliseo Ballester, del Departament d'Enginyeria Química.

De les activitats aprovades per a l'any 2019 cal destacar, en l'àmbit de la divulgació científica, la creació de la pàgina web de la Càtedra, que estarà activa durant el mes de maig; la realització de dues jornades sobre medi ambient industrial; la posada en marxa d'un cicle de conferències «Càtedra BP» amb xarrades sobre medi ambient industrial, energia o transició energètica, i la realització de tallers científics al voltant del medi ambient industrial i un concurs de projectes per a estudiantat de secundària.

En l'àmbit formatiu, alumnat del Grau d'Enginyeria Química de la Universitat farà una visita tècnica guiada el 13 de maig de 2019 a les instal·lacions de la refineria de Castelló; es convocaran els Premis Càtedra BP als Millors Treballs de Fi de Grau i Treballs de Fi de Màster relacionats amb el medi ambient industrial, i s'oferiran beques a estudiantat de l'UJI per a fer pràctiques extracurriculars en activitats de la Càtedra BP.

Finalment, en l'àmbit de la recerca, la Càtedra desenvoluparà projectes i treballs d’investigació relacionats amb el medi ambient industrial. Així, pròximament s'iniciarà un projecte per a estudiar la viabilitat del tractament amb membranes per a eliminar hidrocarburs en l'aigua.