La Creu Roja premia l’UJI per la seua trajectòria solidària

13/05/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, ha recollit divendres 10 de maig de 2019 el guardó atorgat per la Creu Roja de Castelló a la universitat pública de Castelló per la seua trajectòria solidària, dins dels actes de commemoració del Dia Mundial de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

Eva Alcón ha agraït a la Creu Roja de Castelló el guardó i ha explicat que «la universitat és un espai de transformació social, de confrontació del pensament crític i de la transmissió de valors. Per això, treballem dia a dia per a fomentar el voluntariat en les aules, per crear una societat més justa per a tothom».

La primera autoritat acadèmica ha indicat que «la grandesa de l'humà radica en gestos molt menuts, però molt poderosos. En la capacitat d’empatitzar, de posar-se en el lloc de l’altre i de bastir ponts d’ajuda mútua que permeten alleujar el patiment». Alcón ha felicitat les persones que formen part de la Creu Roja i la Mitja Lluna perquè «sou un referent en l’àmbit del voluntariat, la cooperació i la solidaritat. En definitiva, del millor de l’ésser humà».

A més de l’UJI, la delegació provincial de Castelló ha guardonat l’Aula Debate Mujeres del Grao, Radio Castellón-Cadena Ser, Carrefour, Centros Educativos San Cristóbal, María José Fabregat Fabegrat, i Fundación Dávalos-Fletcher. Durant l’acte també s’han lliurat les medalles a persones que destaquen per una llarga trajectòria en el voluntariat, com Antonio Sillero Valverde i Carlos Cortés Fabregat.

La Creu Roja va ser fundada fa 156 anys per Jean Henri Dunant, primer premi Nobel de la Pau. A Castelló el moviment compta amb més de cinc mil persones voluntàries.