El Congrés sobre Dret Concursal i Societari de l'UJI reuneix més de 100 professionals del sector jurídic i econòmic

10/05/2019 | SCP

Amb seu a l'Hotel Termas Marinas El Palasiet de Benicàssim, el Congrés sobre Dret Concursal i Societari, organitzat per la Fundació Universitat Jaume I-Empresa, ha aconseguit reunir més de 100 professionals del sector jurídic i econòmic interessats en el món concursal durant dues jornades.

La inauguració del congrés va comptar amb la presència de l'alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués; la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals de l'UJI, Carmen Lázaro; el secretari de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Castelló, Francisco Cantavella; el catedràtic de Dret Mercantil i director del congrés, Fernando Martínez Sanz, i Jaime Querol, degà del Col·legi d'Economistes de Castelló.

Alguns dels temes tractats durant les sessions del dijous i el divendres han sigut el funcionament de la subhasta judicial en seu electrònica, la responsabilitat de l'Administració concursal, la rendició de comptes i conclusió del concurs o qüestions actuals de dret societari, entre molts altres.

Més de 20 experts juristes i magistrats jutges de jutjats del mercantil de diversos punts d'Espanya (Palma de Mallorca, León, València, Madrid, Múrcia, Logronyo, Bilbao, Santander, Tarragona…) han participat com a ponents.

Cal destacar la conferència de tancament, conduïda pel catedràtic de Dret Mercantil de la Universitat del País Basc, Alberto Emparanza Sobejano, sobre qüestions pràctiques del dret de la separació de socis per no repartir dividends.

En la clausura, José Manuel Marco Cos, president de l'Audiència Provincial de Castelló, ha emplaçat els assistents a reunir-se en una pròxima edició atès l'èxit d'aquesta convocatòria.

El Congrés de Dret Concursal i Societari aspira a ser un fòrum d'estudi per a professionals del sector jurídic i econòmic interessats en el món concursal. En la trobada s'han sotmés a debat les últimes novetats en la matèria, fomentant la discussió i el col·loqui a través de diverses taules de debat.

El Col·legi d'Economistes de Castelló, Trademat Europe, Asemar Global Consulting i Credilex han col·laborat en l'organització del congrés, així com l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Castelló.