La Fundació Isonomia i l’Ajuntament de l’Alcora realitzaran activitats conjuntes de promoció de la igualtat entre homes i dones i contra la violència de gènere

02/05/2019 | SCP

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I i l’Ajuntament de l’Alcora han signat un conveni de col·laboració per a realitzar accions conjuntes de promoció de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones i per a la prevenció i acció contra la violència de gènere a través d’un projecte d’activitats que es desenvoluparan en aquest municipi. La firma d’aquest acord ha sigut a càrrec de la rectora de l’UJI i presidenta de la Fundació Isonomia, Eva Alcón, i de l’alcalde de l’Alcora, Samuel Falomir. L’acte també ha comptat amb la presència de la vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat, Pilar Safont, i de M. José Ortí, de la Fundació Isonomia.

La rectora ha explicat que l’acord se centra en unes accions de sensibilització i formació sobre noves masculinitats i apoderament per a dones que han patit violència de gènere. «Crec que la tasca que està fent Isonomia en els ajuntaments, en aquest cas l’Alcora, és una mostra de la implicació de la Universitat Jaume I perquè la igualtat siga una realitat en la nostra societat», ha afirmat Alcón.

Per la seua part, Falomir ha assenyalat que aquest conveni s'ha firmat per a continuar desenvolupant polítiques d’igualtat a l’Alcora a través d’Isonomia i altres associacions locals «perquè per a nosaltres és un pilar fonamental de la política municipal. Cal conscienciar la gent, i especialment els joves, que la igualtat no és una moda, sinó que és necessària en la societat».

Les activitats, que es duran a terme al llarg d’aquest any 2019, són la dinamització d‘accions de reflexió sobre noves masculinitats per tal de revisar i redefinir els significats tradicionalment assignats als conceptes de masculinitat i feminitat; el desenvolupament d’activitats per a l’alumnat de 4t de l’ESO sobre enginyeria, gènere i tecnologia, amb l’objectiu de sensibilitzar i aportar informació sobre la participació de les dones en els àmbits STEM donant a conèixer experiències professionals de dones en l’àmbit de les enginyeries i, finalment, la realització d’un taller d’apoderament per a dones víctimes de violència de gènere que promoga un espai de reflexió i enfortisca les capacitats de dones de l’Alcora que han passat per una situació de maltractament.

Fotonotícia